• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Supertrio
    Loea skrev 2019-12-28 10:47:43 följande:

Känner igen det också, varje gång har jag nya konstiga symptom som man tänker att detta kan väl ändå inte kroppen fejka. Hade tex väldigt mkt ilningar i ljumskarna denna gången. Man lär sig alltid något nytt!

Tycker din sambo att det är påfrestande att försöka?

Eller hur!? Så mycket konstiga symptom som jag aldrig annars har innan mens. Brukar aldrig ha mensvärk från ÄL till BIM men denna cykel hade jag det + ömma bröst med ilningar etc etc. Kroppen var helkonstig. Blev också sjuk + ömma tänder/tandkött. Vilket kändes för mycket av en slump. Men det var det visst.. suck.

Vi har två ganska små barn sen innan och min sambo var inte helt övertygad om att försöka med nr 3. Men vi kom ändå fram till att vi skulle göra två försök (nov + dec). Och om det inte gick så skulle vi pausa till april. Min sambo tycker att det tär för mycket på mig, och vår vardag är stressig som den är just nu av olika anledningar. Men jag känner ju att det vore så himla jobbigt att bara släppa allt nu och göra paus till april.. vill ändå köra på:) Har du barn sen innan? Vilket försök är ni på?
  • Fantasifulltnamn

Hur skulle ni tolka detta? Ser konturer, men det saknas färg mellan konturerna liksom. Redigerade så ni kanske ser det jag ser. Är det negativt? Har ni fått så? Vill bara skrika och gråta, detta tär som fan på en.

• Lovart
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-28 12:44:58 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Ser konturer, men det saknas färg mellan konturerna liksom. Redigerade så ni kanske ser det jag ser. Är det negativt? Har ni fått så? Vill bara skrika och gråta, detta tär som fan på en.

Jag har tyvärr fått så där och det var negativt ????
  • Lovart
    Lovart skrev 2019-12-28 13:03:51 följande:

Jag har tyvärr fått så där och det var negativt ????

Frågetecknen ska vara ledsen gubbe
  • Fantasifulltnamn
    Lovart skrev 2019-12-28 13:04:20 följande:

Frågetecknen ska vara ledsen gubbe

Så frustrerande.. Tror du jag kan ta ett till test på urin som stått i rumstemperatur i strax över 2h?
  • Memilia

BIM idag, och mensen, som i vanliga fall brukar börja tidigt på morgonen, har ännu inte kommit .:) Har inga test hemma heller, så det är väl bara att vänta... :D

• Lovart
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-28 13:15:54 följande:

Så frustrerande.. Tror du jag kan ta ett till test på urin som stått i rumstemperatur i strax över 2h?

Jag skulle nog hellre hålla mig några timmar och testa igen med nytt pink :D
  • Loea
    Supertrio skrev 2019-12-28 12:22:09 följande:

Eller hur!? Så mycket konstiga symptom som jag aldrig annars har innan mens. Brukar aldrig ha mensvärk från ÄL till BIM men denna cykel hade jag det + ömma bröst med ilningar etc etc. Kroppen var helkonstig. Blev också sjuk + ömma tänder/tandkött. Vilket kändes för mycket av en slump. Men det var det visst.. suck.

Vi har två ganska små barn sen innan och min sambo var inte helt övertygad om att försöka med nr 3. Men vi kom ändå fram till att vi skulle göra två försök (nov + dec). Och om det inte gick så skulle vi pausa till april. Min sambo tycker att det tär för mycket på mig, och vår vardag är stressig som den är just nu av olika anledningar. Men jag känner ju att det vore så himla jobbigt att bara släppa allt nu och göra paus till april.. vill ändå köra på:) Har du barn sen innan? Vilket försök är ni på?

Ja sen jag slutade med prevmedel så har jag haft jätteont och mått riktigt dåligt mellan ägglossning och mens. Slutade i september tror jag. Så har haft två cykler då jag trott att min ägglossning och alla symptomen var gravidtecken eftersom cykeln var så väldigt mycket längre än vad jag förväntade mig. Så vart inte det minsta sugen på att ligga på mina fertila dagar. Sen vart det tredje försöket nu då om man räknar från alla från att jag slutade med prevmedel då. Och denna gången vart mensen två veckor försenad istället. Man tror ju inte det är sant med alla skumma symptom man får, kroppen vet verkligen hur den ska lura en. Detta skulle vara första barnet isf för oss.

Åh förstår att det är jobbigt att pausa. På något sätt har man ju redan hunnit börja räkna på ev födelsemånad för barnet och tänker att det ska bli nästa år då. Vi funderar också på att pausa efter denna gången då vi helst inte vill att barnet ska behöva vara född sist på året. Spelar väl egentligen ingen roll och man bryr väl sig bara om sånt tills man fyller 18 men ändå. Skulle ni köra med skydd tills april isf? Eller är det mer om det händer så händer det? Hur länge försökte ni med era tidigare? Man går verkligen helt upp i det när man väl vill och önskar. Önskar jag kunde vara mer som min sambo som tänker mer att äsch det löser sig. Men det går liksom inte när man känner så mycket kroppsliga symptom i sin egen kropp.
  • Fantasifulltnamn
    Lovart skrev 2019-12-28 14:32:53 följande:

Jag skulle nog hellre hålla mig några timmar och testa igen med nytt pink :D

Höll mig i ca 3h och tog ett cb early, väldigt negativt.. Äl+11 idag. Bättre lycka nästa gång antar jag!
  • Em595

Jag har nu tempat för första gången denna månaden, så kan någon kanske hjälpa mig att avläsa min kurva?

Ser detta bra ut?

Svar på tråden BIM December 2019