• Tjoppa12

    BIM December 2019

    Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

    13/12 - Tjoppa12

  • Svar på tråden BIM December 2019
  • Supertrio
    Loea skrev 2019-12-28 23:40:30 följande:

    Ja precis så är det! En enda lång väntan från början till slut. Och jag har tyvärr inte begåvats med något vidare tålamod i vanliga fall så får anstränga mig för att skärpa mig. Nu har jag iaf lärt mig att inte hålla på och överanalysera något innan bim. Lika bra att vänta till mensen kommer liksom.

    Men ändå skönt kanske att veta att det inte är på något sätt omöjligt för er iaf? :) kroppen är verkligen lustig på så sätt, att ibland går det och ibland inte. Det kanske handlar om stress?

    Ja håller med! Feb-april känns som optimala månader enligt mig. Vill helst undvika nov-dec men sån lyx har man väl inte bara för det haha. Oktober är ju ändå okej. Vet dock inte om jag har tålamod att ha uppehåll. Vill så gärna ha ett barn nästa år.. Att vänta hela nästa år också känns nästan outhärdligt just nu.

    Förstår dig verkligen, min mens kom 25/12 men den verkar vara över redan idag. Hoppas att det rullar på snabbt till ägglossningen. Långa cykler kan verkligen kännas som en evighet alltså.


    Håller helt med dig, att vänta hela nästa år också känns outhärdligt:( Hoppas verkligen på en tidig oktober-bebis!!:) Nästa cykel är säkert vår tur! Håller alla tummar o tår! Ska verkligen försöka att inte stressa upp mig denna gång, utan ha sex när jag känner att jag får ägglossningssymptom och sen inte känna efter en massa! Förra cykeln fick jag alla graviditetstecken man kunde få men det var ju bara pms. Och jag ska definitivt inte ta något tidigt test och analysera ihjäl mig. Bara invänta mens eller ej... puh. Lättare sagt än gjort, jag vet!;)
  • Loea
    Supertrio skrev 2019-12-29 10:15:05 följande:

    Håller helt med dig, att vänta hela nästa år också känns outhärdligt:( Hoppas verkligen på en tidig oktober-bebis!!:) Nästa cykel är säkert vår tur! Håller alla tummar o tår! Ska verkligen försöka att inte stressa upp mig denna gång, utan ha sex när jag känner att jag får ägglossningssymptom och sen inte känna efter en massa! Förra cykeln fick jag alla graviditetstecken man kunde få men det var ju bara pms. Och jag ska definitivt inte ta något tidigt test och analysera ihjäl mig. Bara invänta mens eller ej... puh. Lättare sagt än gjort, jag vet!;)


    Låter som en bra plan! :) jag kan känna att till och med sexet blir ett tråkigt måste bara för att man vet att man tar ägglossning och stickorna gör det väl inte bättre.

    Ja tillslut känner man ju att man inte kan lite på sin kropp alls när alla symptom som finns helt plötsligt poppar upp. Ska också försöka att inte analysera så mycket!

    Hoppas hoppas att det är vår tur denna gången och att det blir en oktoberbebis :)
  • Tjoppa12
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-28 19:31:48 följande:

    Åh dumma jag kolla på ett test jag tog för 2h sedan.. Ljuger ju om jag säger att jag inte fick tillbaka lite hopp.. Hur ofta händer det att det blir ett falskt positivt efter avläsningstiden? Det är ju inte super starkt, men absolut synligt.. Har aldrig fått så förr, de har alltid varit fortsatt negativa.. Blir så kluven..


    Tagit ett nytt idag?

    Jag tog ett exakt likadant test som var negativt först, och efter någon timme visade det ett tydligt blått streck. Alltså mycket tydligt. Men det var ett torkstreck, och jag har läst att det tydligen är vanligt på dessa cb. Var inte gravid. Hoppas det är annorlunda för dig.
  • Fantasifulltnamn
    Tjoppa12 skrev 2019-12-29 19:54:39 följande:

    Tagit ett nytt idag?

    Jag tog ett exakt likadant test som var negativt först, och efter någon timme visade det ett tydligt blått streck. Alltså mycket tydligt. Men det var ett torkstreck, och jag har läst att det tydligen är vanligt på dessa cb. Var inte gravid. Hoppas det är annorlunda för dig.


    Jag ska testa om någon dag igen, är på äl+12 idag. Är livrädd att testet ska vara negativt.. Har mensvärk till och från, tuttarna ömmar.. Men ja, det kan ju vara att mensen är på g. Slutade med ppiller för några månader sedan, men minns inte att jag hade såhär innan jag började med dom heller. Men men.. Tack för svar! Och så jävla trist när man blir lurad på tester.
  • Fantasifulltnamn

    Äl + 13 idag, jag tycker mig se något men sambon tycker att det är ett sånt där "där borde det bli något om jag varit gravid" sträck. Jag tror jag börjar bli galen.

  • Fantasifulltnamn
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-30 10:21:46 följande:

    Äl + 13 idag, jag tycker mig se något men sambon tycker att det är ett sånt där "där borde det bli något om jag varit gravid" sträck. Jag tror jag börjar bli galen.


    Självklart försämrar familjeliv kvaliteten så det syns ännu mindre här...
  • Zebran89
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-30 10:21:46 följande:

    Äl + 13 idag, jag tycker mig se något men sambon tycker att det är ett sånt där "där borde det bli något om jag varit gravid" sträck. Jag tror jag börjar bli galen.


    Vart ska strecket vara? Varför öppnar du upp stickan?
  • Harry900

    Alltså senaste mensen 29/11 och igår eller om det var i förrgår fick jag ?inte gravid? på clearblue och igår skulle jag ha haft mens antar jag o då va man nog på äl+14 och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro! Inga tecken på att den e påväg... frustrerande nu :/ ska jag testa efter nyår om mensen inte dykt upp då? Eller anta att den hoppar över en månad nu o att nästa äl kanske är om två veckor? :/

  • Harry900
    Harry900 skrev 2019-12-30 16:24:08 följande:

    Alltså senaste mensen 29/11 och igår eller om det var i förrgår fick jag ?inte gravid? på clearblue och igår skulle jag ha haft mens antar jag o då va man nog på äl+14 och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro! Inga tecken på att den e påväg... frustrerande nu :/ ska jag testa efter nyår om mensen inte dykt upp då? Eller anta att den hoppar över en månad nu o att nästa äl kanske är om två veckor? :/


    Någon som är i samma sits just nu?... försenad mens eller möjligen hoppar över
  • Loea
    Harry900 skrev 2019-12-30 17:17:00 följande:

    Någon som är i samma sits just nu?... försenad mens eller möjligen hoppar över


    Ja min mens var två veckor försenad. Så min cykel blev på 49 dagar. Om du har tagit negativa gravtest är mitt enda tips att ha is i magen och vänta ut det. Din mens kommer komma men kanske inte än på några veckor :) jag tyckte väntan har outhärdlig då det kändes som att man var fast i något mellanting. Man ville bara att nästa cykel skulle börja så man iaf kunde gå vidare. Nu gjorde min det tillslut, så skönt! Hoppas din mens kommer igång snart också :)
  • Harry900
    Loea skrev 2019-12-30 18:36:13 följande:

    Ja min mens var två veckor försenad. Så min cykel blev på 49 dagar. Om du har tagit negativa gravtest är mitt enda tips att ha is i magen och vänta ut det. Din mens kommer komma men kanske inte än på några veckor :) jag tyckte väntan har outhärdlig då det kändes som att man var fast i något mellanting. Man ville bara att nästa cykel skulle börja så man iaf kunde gå vidare. Nu gjorde min det tillslut, så skönt! Hoppas din mens kommer igång snart också :)


    Ja så jäkla irriterande är detta! Sist vi försökte med första barnet så försökte vi i nästan ett halvår o månaden innan hon blev till så bara mensen försvann den liksom hoppade över en månad helt.. sen kom den månaden där på o då blev jag gravid sen.. man hoppas ju man är gravid nu men testet ljög inte.. men ändå tänker man att jo men ägglosNingeb kanske var senare jag kanske testade för tidigt .. men är antingen som du säger eller så hoppar den över helt den här gången med -.- usch va jobbigt! Man vill bara antingen få ett plus eller få mens så man kan fortsätta... vet inte varför man vill försöka skynda på nått men annars undrar man ju om nått är fel varför det tar sån tid :/
  • Loea
    Harry900 skrev 2019-12-30 19:42:28 följande:

    Ja så jäkla irriterande är detta! Sist vi försökte med första barnet så försökte vi i nästan ett halvår o månaden innan hon blev till så bara mensen försvann den liksom hoppade över en månad helt.. sen kom den månaden där på o då blev jag gravid sen.. man hoppas ju man är gravid nu men testet ljög inte.. men ändå tänker man att jo men ägglosNingeb kanske var senare jag kanske testade för tidigt .. men är antingen som du säger eller så hoppar den över helt den här gången med -.- usch va jobbigt! Man vill bara antingen få ett plus eller få mens så man kan fortsätta... vet inte varför man vill försöka skynda på nått men annars undrar man ju om nått är fel varför det tar sån tid :/


    Ja hade precis samma typ av tankar. Och det finns ju dom som inte plussar förens senare, flera dagar efter bim. Men oddsen att man är en sån är ju inte så höga. Man lägger ju om sitt liv också om man är gravid, äter inte vad som helst och dricker inte. Vart en del julbord där jag inte visste om jag verkligen kunde lita på testen eller inte så blev till att safea. Ja om man ändå inte är gravid så vill man ju bara att mensen ska ha varit då att man kan fokusera på nästa liksom. Mest meningslösa tiden är ju den man bara väntar på ingenting känns det som. Blev dessutom nojig att något var fel också. Men det var inget konstigt för mig iaf, förutom förseningen!
  • Pewc

    Igår kväll kom min mens, två dagar innan beräknat deb här gången. Tredje försöket efter ett MA i vecka 19 där att vi förlorade våran son. Känns så jäkla hopplöst även fast vi inte har försökt speciellt länge!

    Hoppas nu på Januari och 2020 ?

  • Harry900
    Loea skrev 2019-12-30 19:49:43 följande:

    Ja hade precis samma typ av tankar. Och det finns ju dom som inte plussar förens senare, flera dagar efter bim. Men oddsen att man är en sån är ju inte så höga. Man lägger ju om sitt liv också om man är gravid, äter inte vad som helst och dricker inte. Vart en del julbord där jag inte visste om jag verkligen kunde lita på testen eller inte så blev till att safea. Ja om man ändå inte är gravid så vill man ju bara att mensen ska ha varit då att man kan fokusera på nästa liksom. Mest meningslösa tiden är ju den man bara väntar på ingenting känns det som. Blev dessutom nojig att något var fel också. Men det var inget konstigt för mig iaf, förutom förseningen!


    Ja men exakt! Så länge nu

    Som man avstått all go gravlax, mögelost, alkohol och dyl för att man tror, hoppas och vill vara gravid.. så är man inte det snark. Får otåligt vänta o se bara.. försenad mens eller gravid är det ju bara.. men vill veta NU hahaha
  • Loea
    Harry900 skrev 2019-12-30 20:29:37 följande:

    Ja men exakt! Så länge nu

    Som man avstått all go gravlax, mögelost, alkohol och dyl för att man tror, hoppas och vill vara gravid.. så är man inte det snark. Får otåligt vänta o se bara.. försenad mens eller gravid är det ju bara.. men vill veta NU hahaha


    Ja precis, blir ju att man redan lever som gravid.. Haha förstår dig helt! Hoppas verkligen det kommer igång snart för dig :)
  • Loea
    Pewc skrev 2019-12-30 20:16:28 följande:

    Igår kväll kom min mens, två dagar innan beräknat deb här gången. Tredje försöket efter ett MA i vecka 19 där att vi förlorade våran son. Känns så jäkla hopplöst även fast vi inte har försökt speciellt länge!

    Hoppas nu på Januari och 2020 ?


    Varje dag känns som en evighet och månaderna går så snabbt samtidigt som det går så långsamt. Känns som att man hållt på hur länge som helst fast det bara handlar om några få månader.

    Hoppas att januari blir en bra månad nu!
  • Em595
    Harry900 skrev 2019-12-30 17:17:00 följande:

    Någon som är i samma sits just nu?... försenad mens eller möjligen hoppar över


    Skulle haft mens igår, tempen är fortfarande hög och negativa tester
Svar på tråden BIM December 2019