• Anonym (Fundersam)

    Nekad behandling av herpes?

    Hej där! Jag har herpes i underlivet, vet inte ännu vilken typ. Jag mår ganska bra i det även om det var tufft i början, men numera har jag insett att jag inte ska skämmas över dethär och är väldigt transparent. Däremot vill jag gärna undvika att smitta en partner, och även om kondom hjälper så skyddar det inte helt och hållet. 

    Jag har läst studier som visar att suppressiv behandling med Valtrex minskar risken extremt mycket, och jag är inställd på att jag vill börja med det. Min fråga till er som läser tråden är: Går ni på suppressiv behandling och hur började ni då med det? Är det någon som blivit NEKAD suppressiv behandling? 

    Jag tycker det skulle vara väldigt konstigt eftersom medicinen knappt har några bieffekter och dessutom står man för kostnaderna själv, så varför skulle en läkare stoppa något som verkligen hjälper en? Men jag är ändå lite rädd att få ett nej. Till saken hör att jag ganska regelbundet har små utbrott, knappast smärtsamma men tillräckligt för att vara ett störningsmoment som jag gärna skulle bli av med.

  • Svar på tråden Nekad behandling av herpes?
Svar på tråden Nekad behandling av herpes?