• ronjon

    Ljuga om premetiv medel?

    HEJ HEJ!!
    jag är ny på dethär med familieliv men jag hoppas att jag blip hjälpt och upskattad! Det är nämligen så att jag vill ha två barn en ska heta Stina och en ska Rasmus och jag undrar om det är ok att säga till något man har sex med att man använder p piller även fast man inte gör det? jag vill lixom inte ha ett förhållande vill bara ha rasmus och stina. TACK FÖR SVAR:))

  • Svar på tråden Ljuga om premetiv medel?
  • Barbro45

    Nej, det är aldrig rätt att ljuga, aldrig. Dina barn har rätt att veta vem som är dras pappa. Deras pappa kommer att ha rätt att ha barnen hälften av tiden. Du kommersat få fråga om vem som är pappa till ditt barn. Om du inte vill berätta eller om du inte vet så startas en utredning för att få fram vem som är pappa. Sedan tar man DNA-prov på dem så att man vet säkert. Barnens rätt är viktigare än din önskan.
    Om du vill ha barn men inte någon relation så kan du välja spermiedonation. Det finns flera kliniker bl.a.i Danmark som du kan vända dig till.

  • Anonym (Kim)

    Hörreduru! Man ska ALDRIG ljuga om preventivmedel! Bättre du köper ett par gosedjur och döper dem till Stina och Rasmus. Kom igen när du är torr bakom öronen.

  • Jagochdublirvi

    Varför ljuga om det och lura in någon i något som den inte är med på? Istället kan du skaffa dig en frivillig spermadonator (för jag gissar på ditt sätt att skriva att du inte är så gammal att du har råd för att själv gå till en klinik och därifrån få spermadonator och absolut inte gammal nog för att betala för det) och sen är det bara på att hoppas att du lyckas bli gravid. Och om du blir gravid att det blir som du önskat en flicka och en pojke.

Svar på tråden Ljuga om premetiv medel?