Pantad ex-fru
Jag och min nuvarande pojkvän har problem med hans ex-fru som han har barn tillsammans med. De skilde sig efter att han vart så trött på henne och hur hon var som person osv.. och hon levde bara i hans skugga.. Han har sedan de gifte sig varit otrogen, iprincip under hela deras förhållande. Hon har vetat om det och ändå förlåtit honom och tagit tillbaka honom, har har inte heller tidigare haft modet eller orken att bara lämna tidigare.Efter att de lämnat varandra, så träffades vi (ca 1 år efter skilsmässan).
Jag varken känner henne eller har något emot henne.
Hon verkar störa sig på mig, och säger en massa fula ord om mig till homom. Hon har även dykt upp arg och förbannad på mig eller (oss) hemma hos honom. Polisen och soc har varit inblandade men allt blir bara nedlagt.. "Det måste ske ett brott" innan de ens kan göra något. Förstår att polisen inte har tid med sånt, men ska det behöva hända något för att få hjälp? När barnen är över på sin vecka så lär hon de att hata mig, och inte komma nära mig, och inte vara trevlig mot mig. Hon har även sagt "jag är inte er mamma om ni kramar xxxxxx(dvs mig). De här barnen älskar mig och jag älskar de men någonstans blir det jobbigt att hon gång på gång ska göra såhär mot två små barn. yngsta är 6 och 8. Vi pratar även öppet om allt detta, men inte så mycket de stackars barnen förstår. Har aldrig varit elak mot barnen eller ens henne. Barnen kan till och med berätta något skoj om henne och då svarar jag vänligt tillbaka, inte vad jag svarar "men eran jävla idiot mamma kan dra åt helvete".. så pratar hon tydligen om mig framför barnen..Så trött på det här, samtidigt vet varken jag eller min partner vad vi ska göra. Känner mig mest ledsen för att det ska gå ut över mig. Hon tror att jag orsakat deras skilsmässa när jag inte ens fanns med i bilden då. Han har talat om det själv att jag inte var orsaken och att han varit otrogen, bett om ursäkt och lämnat förhållandet. Hon verkar heller inte acceptera det. Men varför inte bara gå vidare? och tänka att han var en skit och glädjas åt att inte ha en otrogen man i sitt liv?
Hjälp? vad tycker ni jag ska göra?
Även försökt prata med henne, men det hjälps inte. Hon säger bara en massa fula ord..