• Anonym (Mussepigg)

Pantad ex-fru

Jag och min nuvarande pojkvän har problem med hans ex-fru som han har barn tillsammans med. De skilde sig efter att han vart så trött på henne och hur hon var som person osv.. och hon levde bara i hans skugga.. Han har sedan de gifte sig varit otrogen, iprincip under hela deras förhållande. Hon har vetat om det och ändå förlåtit honom och tagit tillbaka honom, har har inte heller tidigare haft modet eller orken att bara lämna tidigare.
    Efter att de lämnat varandra, så träffades vi (ca 1 år efter skilsmässan). 
    Jag varken känner henne eller har något emot henne. 
    Hon verkar störa sig på mig, och säger en massa fula ord om mig till homom. Hon har även dykt upp arg och förbannad på mig eller (oss) hemma hos honom. Polisen och soc har varit inblandade men allt blir bara nedlagt.. "Det måste ske ett brott" innan de ens kan göra något. Förstår att polisen inte har tid med sånt, men ska det behöva hända något för att få hjälp? När barnen är över på sin vecka så lär hon de att hata mig, och inte komma nära mig, och inte vara trevlig mot mig. Hon har även sagt "jag är inte er mamma om ni kramar xxxxxx(dvs mig). De här barnen älskar mig och jag älskar de men någonstans blir det jobbigt att hon gång på gång ska göra såhär mot två små barn. yngsta är 6 och 8. Vi pratar även öppet om allt detta, men inte så mycket de stackars barnen förstår. Har aldrig varit elak mot barnen eller ens henne. Barnen kan till och med berätta något skoj om henne och då svarar jag vänligt tillbaka, inte vad jag svarar "men eran jävla idiot mamma kan dra åt helvete".. så pratar hon tydligen om mig framför barnen..Så trött på det här, samtidigt vet varken jag eller min partner vad vi ska göra. Känner mig mest ledsen för att det ska gå ut över mig. Hon tror att jag orsakat deras skilsmässa när jag inte ens fanns med i bilden då. Han har talat om det själv att  jag inte var orsaken och att han varit otrogen, bett om ursäkt och lämnat förhållandet. Hon verkar heller inte acceptera det. Men varför inte bara gå vidare? och tänka att han var en skit och glädjas åt att inte ha en otrogen man i sitt liv? 

Hjälp? vad tycker ni jag ska göra?
    Även försökt prata med henne, men det hjälps inte. Hon säger bara en massa fula ord.. 
  • Svar på tråden Pantad ex-fru
  • Bestemor
    Anonym (Mussepigg) skrev 2019-11-11 13:00:54 följande:

Jag och min nuvarande pojkvän har problem med hans ex-fru som han har barn tillsammans med. De skilde sig efter att han vart så trött på henne och hur hon var som person osv.. och hon levde bara i hans skugga.. Han har sedan de gifte sig varit otrogen, iprincip under hela deras förhållande. Hon har vetat om det och ändå förlåtit honom och tagit tillbaka honom, har har inte heller tidigare haft modet eller orken att bara lämna tidigare.Efter att de lämnat varandra, så träffades vi (ca 1 år efter skilsmässan). Jag varken känner henne eller har något emot henne. Hon verkar störa sig på mig, och säger en massa fula ord om mig till homom. Hon har även dykt upp arg och förbannad på mig eller (oss) hemma hos honom. Polisen och soc har varit inblandade men allt blir bara nedlagt.. "Det måste ske ett brott" innan de ens kan göra något. Förstår att polisen inte har tid med sånt, men ska det behöva hända något för att få hjälp? När barnen är över på sin vecka så lär hon de att hata mig, och inte komma nära mig, och inte vara trevlig mot mig. Hon har även sagt "jag är inte er mamma om ni kramar xxxxxx(dvs mig). De här barnen älskar mig och jag älskar de men någonstans blir det jobbigt att hon gång på gång ska göra såhär mot två små barn. yngsta är 6 och 8. Vi pratar även öppet om allt detta, men inte så mycket de stackars barnen förstår. Har aldrig varit elak mot barnen eller ens henne. Barnen kan till och med berätta något skoj om henne och då svarar jag vänligt tillbaka, inte vad jag svarar "men eran jävla idiot mamma kan dra åt helvete".. så pratar hon tydligen om mig framför barnen..Så trött på det här, samtidigt vet varken jag eller min partner vad vi ska göra. Känner mig mest ledsen för att det ska gå ut över mig. Hon tror att jag orsakat deras skilsmässa när jag inte ens fanns med i bilden då. Han har talat om det själv att  jag inte var orsaken och att han varit otrogen, bett om ursäkt och lämnat förhållandet. Hon verkar heller inte acceptera det. Men varför inte bara gå vidare? och tänka att han var en skit och glädjas åt att inte ha en otrogen man i sitt liv? Hjälp? vad tycker ni jag ska göra?Även försökt prata med henne, men det hjälps inte. Hon säger bara en massa fula ord.. 

Om någon är pantad, så inte är det hans exfru.

Det är helt obegripligt att du nedvärderar henne för att hon stannade kvar. Kanske var hon rädd för att bli ensam med två små barn.

Du blir ihop med en notorisk otrogen man, är det ok med eller inbillar du dig att han inte kommer att vara det mot dig?

Det dröjer nog inte så länge innan du skriver här om din otrogne karl.

Det skadar inte med ödmjukhet. Har du aldrig hört att man inte ska kasta sten i glashus?
  • Bestemor
    Anonym (Mussepigg) skrev 2019-11-11 13:00:54 följande:

Jag och min nuvarande pojkvän har problem med hans ex-fru som han har barn tillsammans med. De skilde sig efter att han vart så trött på henne och hur hon var som person osv.. och hon levde bara i hans skugga.. Han har sedan de gifte sig varit otrogen, iprincip under hela deras förhållande. Hon har vetat om det och ändå förlåtit honom och tagit tillbaka honom, har har inte heller tidigare haft modet eller orken att bara lämna tidigare.Efter att de lämnat varandra, så träffades vi (ca 1 år efter skilsmässan). Jag varken känner henne eller har något emot henne. Hon verkar störa sig på mig, och säger en massa fula ord om mig till homom. Hon har även dykt upp arg och förbannad på mig eller (oss) hemma hos honom. Polisen och soc har varit inblandade men allt blir bara nedlagt.. "Det måste ske ett brott" innan de ens kan göra något. Förstår att polisen inte har tid med sånt, men ska det behöva hända något för att få hjälp? När barnen är över på sin vecka så lär hon de att hata mig, och inte komma nära mig, och inte vara trevlig mot mig. Hon har även sagt "jag är inte er mamma om ni kramar xxxxxx(dvs mig). De här barnen älskar mig och jag älskar de men någonstans blir det jobbigt att hon gång på gång ska göra såhär mot två små barn. yngsta är 6 och 8. Vi pratar även öppet om allt detta, men inte så mycket de stackars barnen förstår. Har aldrig varit elak mot barnen eller ens henne. Barnen kan till och med berätta något skoj om henne och då svarar jag vänligt tillbaka, inte vad jag svarar "men eran jävla idiot mamma kan dra åt helvete".. så pratar hon tydligen om mig framför barnen..Så trött på det här, samtidigt vet varken jag eller min partner vad vi ska göra. Känner mig mest ledsen för att det ska gå ut över mig. Hon tror att jag orsakat deras skilsmässa när jag inte ens fanns med i bilden då. Han har talat om det själv att  jag inte var orsaken och att han varit otrogen, bett om ursäkt och lämnat förhållandet. Hon verkar heller inte acceptera det. Men varför inte bara gå vidare? och tänka att han var en skit och glädjas åt att inte ha en otrogen man i sitt liv? Hjälp? vad tycker ni jag ska göra?Även försökt prata med henne, men det hjälps inte. Hon säger bara en massa fula ord.. 

Det är helt obegripligt att du nedvärderar henne för att hon stannade kvar. Kanske var hon rädd för att bli ensam med två små barn.

Du blir ihop med en notorisk otrogen man, är det ok med eller inbillar du dig att han inte kommer att vara det mot dig?

Det skadar inte med ödmjukhet. Har du aldrig hört att man inte ska kasta sten i glashus?
  • sextiotalist
    Bestemor skrev 2019-11-11 14:47:15 följande:

Så denna kvinna har all rätt att bete sig ill mot ts, endast för att hon är barnets mamma?

ts har ju inte gjort något annat än blivit tillsammans med en singelman. Huruvida den mannen i framtiden har en otrohetsaffär har inget med detta att göra

Mitt tips till ts är att säga till mannen att boka en tid hos familjerätten, för mamman skadar barnet med hennes sätt att vara mot ts.
  • Anonym (Hmmm)

Av vilken anledning har soc och polis varit inblandade?

Hur vet du vad mamman säger om dig till deras barn? Håller ni korsförhör med ungarna eftersom ni pratar så öppet om ditt problem?!

Kan nog nästan garantera att din nya pojkvän med hundra procent säkerhet kommer vara otrogen många gånger även mot dig och förmodligen redan varit det. Han valde att skaffa flera barn med sin exfru så någon gång för inte mer än ett par år sedan älskade han henne - ÄNDÅ valde han att vara konstant otrogen mot henne.

Det är väldigt tydligt vem/vilka man ska kalla pantad - det är dock inte exfrun!

• sextiotalist
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-11-11 15:42:47 följande:

Av vilken anledning har soc och polis varit inblandade?

Hur vet du vad mamman säger om dig till deras barn? Håller ni korsförhör med ungarna eftersom ni pratar så öppet om ditt problem?!

Kan nog nästan garantera att din nya pojkvän med hundra procent säkerhet kommer vara otrogen många gånger även mot dig och förmodligen redan varit det. Han valde att skaffa flera barn med sin exfru så någon gång för inte mer än ett par år sedan älskade han henne - ÄNDÅ valde han att vara konstant otrogen mot henne.

Det är väldigt tydligt vem/vilka man ska kalla pantad - det är dock inte exfrun!

Fast vad har detta hur mannens ex behandlar ts?

Huruvida denna man kommer/kommer inte vara otrogen är irrelevant.

Om det stämmer som ts skriver så är det fel mot barnet.
  • Anonym (Hmmm)
    sextiotalist skrev 2019-11-11 15:49:11 följande:

Fast vad har detta hur mannens ex behandlar ts?

Huruvida denna man kommer/kommer inte vara otrogen är irrelevant.

Om det stämmer som ts skriver så är det fel mot barnet.

Fast det står inte vad exet gör/gjort mot ts mer än att hon blir förbannad på bägge ibland. Hon kan nu ha skäl till det? Varken soc eller polis anser att hon gör något fel.
  • sextiotalist
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-11-11 16:11:15 följande:

Fast det står inte vad exet gör/gjort mot ts mer än att hon blir förbannad på bägge ibland. Hon kan nu ha skäl till det? Varken soc eller polis anser att hon gör något fel.

Jag tycker att föräldrarna ska prata med en tredje part.

Barnet far illa om en förälder direkt eller indirekt baktalar den andra föräldern eller den nya partnern.
  • Bestemor
    sextiotalist skrev 2019-11-11 15:40:32 följande:

Så denna kvinna har all rätt att bete sig ill mot ts, endast för att hon är barnets mamma?

ts har ju inte gjort något annat än blivit tillsammans med en singelman. Huruvida den mannen i framtiden har en otrohetsaffär har inget med detta att göra

Mitt tips till ts är att säga till mannen att boka en tid hos familjerätten, för mamman skadar barnet med hennes sätt att vara mot ts.

Det är ts beskrivning av ex-frun. Kanske den notoriskt otrogne mannen pratar en hel del med sin ex-fru, eftersom hon dyker upp arg.

Sen låter det lite konstigt att en kvinna som levt i skuggan av sin otrogne man och accepterat det, plötsligt blir en kvinna som terroriserar ex-mannen.

Sådana kvinnor brukar sörja hemma och sen ha oturen att hitta en ny man som också är otrogen.

Hela ts tråd vittnar om förakt för ex-frun, visar och säger hon samma saker till barnen och de går hem och berättar det, så kan även den mildaste kvinna gå i taket.

Mannen ts träffat är ju ingen stjärnvinst direkt. I sådan här fall är det till 99% kvinnorna som till slut får nog och lämnar.

Fast naturligtvis skulle en sådan man aldrig erkänna det.

Han berättar nog allt för ex-frun vad den nya gör och säger.

För mig är det helt otroligt att en vuxen kvinna vill ha en man som själv har berättat att han varit otrogen hela tiden och pratar skit om ex-frun. Hur kan en vuxen kvinna tro på ett enda ord en så falsk man säger och inte tro att han kommer göra annorlunda mot henne.

Ts kommer naturligtvis också drabbas av hans otrohet, det är väldigt elakt av mig att skriva det, men det är hon verkligen värd.
  • Bestemor
    sextiotalist skrev 2019-11-11 15:40:32 följande:

Det är ts beskrivning av ex-frun. Kanske den notoriskt otrogne mannen pratar en hel del med sin ex-fru, eftersom hon dyker upp arg.

Sen låter det lite konstigt att en kvinna som levt i skuggan av sin otrogne man och accepterat det, plötsligt blir en kvinna som terroriserar ex-mannen.

Sådana kvinnor brukar sörja hemma och sen ha oturen att hitta en ny man som också är otrogen.

Hela ts tråd vittnar om förakt för ex-frun, visar och säger hon samma saker till barnen och de går hem och berättar det, så kan även den mildaste kvinna gå i taket.

Mannen ts träffat är ju ingen stjärnvinst direkt. I sådan här fall är det till 99% kvinnorna som till slut får nog och lämnar.

Fast naturligtvis skulle en sådan man aldrig erkänna det.

Han berättar nog allt för ex-frun vad den nya gör och säger.

För mig är det helt otroligt att en vuxen kvinna vill ha en man som själv har berättat att han varit otrogen hela tiden och pratar skit om ex-frun. Hur kan en vuxen kvinna tro på ett enda ord en så falsk man säger och inte tro att han kommer göra annorlunda mot henne.

Ts kommer naturligtvis också drabbas av hans otrohet, det är väldigt elakt av mig att skriva det, men det är hon verkligen värd.
  • Zarch

Hm, frågan är hur många av dom här kommentarerna är något som du hört direkt från hennes mun eller är det vad han säger till dig att hon säger om dig?

Jag misstror absolut inte det du säger och det är absolut inte acceptabelt att hon håller på att hota dig och det ska du givetvis polisanmäla men det är något som inte riktigt stämmer här kan jag känna.

Det känns lite som att ni är två förbannade kvinnor som krigar mot varandra medans det sitter en rätt så sensationslysten snubbe som lutar sig tillbaks och fullkomligt älskar dramat som sker och kretsar om honom. Sedan kan man bara spekulera men när jag har bevittnat människor i liknande situation som eran så har det sedan visat sig att karln ifråga fortfarande hade sex med exet (varför är hon så himla arg för?), nu ska jag inte måla fan på väggen här men det luktar skit faktiskt!

• Anonym (Petra)
    Anonym (Mussepigg) skrev 2019-11-11 13:30:59 följande:

Sen att jag valt honom som partner behöver inte betyda att han är otrogen mot mig? Han har hittat rätt nu och är nöjd och glad med mig! Varför ska man behöva tro och tänka illa om någon som valt att vara otrogen innan?

Alltså, han valde ju att gifta sig med henne, lovade att älska henne i nöd och lust och valde att skaffa två barn med henne, så han måste ju ha tyckt att han hittade rätt där med.

Ändå var han otrogen hela deras förhållande. Och du tror att han kommer vara trogen nu...? Eh...
  • Bestemor
    Anonym (Petra) skrev 2019-11-11 20:06:36 följande:

Alltså, han valde ju att gifta sig med henne, lovade att älska henne i nöd och lust och valde att skaffa två barn med henne, så han måste ju ha tyckt att han hittade rätt där med.

Ändå var han otrogen hela deras förhållande. Och du tror att han kommer vara trogen nu...? Eh...

Svar på tråden Pantad ex-fru