• Alehed90

Att bli gravid igen efter missfall

Jag fick reda på i vecka 12 att fostret dött i vecka 9. Men två veckor efter skrapning blev jag gravid igen och nu har jag en dotter på 7 månader. Det var otroligt jobbigt att ?börja om? men nu i efterhand så är jag glad att det blev som det blev eftersom något var fel och det var som kroppen tänkte ?gör om gör rätt?. Sen så tror jag såklart att det var just min dotter vi väntade på <3

• Alehed90

[quote=80032991][quote-nick]Emilia18 skrev 2019-11-13 23:37:32 följande:[/quote-nick]Tack alla ni fina tjejer för era svar! Känns skönt att det finns hopp om att bli gravid igen när jag läser om era upplevelser![/

Ja, var fjärde graviditet avslutas i missfall. Mestadels för att det är något som blivit fel och att fostret inte hade överlevt ändå så kroppen är ju fantastisk som fixar det där på egen hand. Även om det såklart inte känns som det just där och då för jag förstår sorgen. Men det är ändå positivt att veta att man kan bli gravid. Så sa läkarna till mig att jag skulle försöka tänka efter mitt missfall:) Håller tummarna för att ni får er bebis snart!

Svar på tråden Att bli gravid igen efter missfall