• Anonym (Undrar)

    Vårdnadstvist

    Hej.

    Finns några mer här, som varit i vårdnadstvist? Hur gick det? Vad använde ni för bevisning? Vittnen? Har det vart våld med i bilden mot er eller barn? Vad dömde domare till?

  • Svar på tråden Vårdnadstvist
  • Billan05

    Att man har...

    Efter tre domare å 150 tusen fattigare, så står man på ruta ett ff

    Sonens mamma slår honom, blir anmäld av skolan dessutom, men vad hjälper det när 95% på sos är kärringar. Det omvandlas till att pappan har förgripits på pojken.

    Han är 14 nu, å har inte sett honom sen han var 7...

    Så visst, det här är ju för barnens bästa, eller hur

  • Billan05

    ...har hållt på i 7 år nu, men lägger ner allt, då jag inser att sos är riktigt sjuka idioter.

    De kommer aldrig inse vad som är bäst för barnen...

    Å kom ihåg en sak: det finns ingen institution som kontrollerar sos, det förklarar ju det mesta!!!

  • Billan05

    När barnen är 18 å inte längre rädda för mamman, då söker de upp pappan, för de vet att pappa är oskyldig till kriget...Det är det enda positiva i kråksången

  • Billan05

    Kan även nämna att psykologer, polisen eller pappabarn, hjälper ingen pappa...

    Kom ihåg vad jag har sagt!

  • Billan05

    Läs gärna mer på insta...

    Barn.utan.mamma.eller.pappa

    Där har du citat från det verkliga livet...

    I Finland, Tyskland, Norge mm, kommer aldrig sånt hör till rättegång

    I USA är det dessutom fängelse, om någon mamma förbjuder barnen att träffa pappan

    Tänk om lilla sverige kunde kopiera detta, då kan man snacka om att sätta barnen i första rummet...

  • Anonym (Undrar)

    Oj vad många svar! Jag sorterar inte ut alla era svar. Utan skriver här till er alla. Vad var jobbigaste under vårdnadstvist? Hur framlade ni ert yrkande? Förstår att det varit jobbigt för er alla. ????

  • Anonym (Man eller kvinna)

    Beror på om du är man eller kvinna. Är du kvinna ligger det på dig att se till att relationen med barnen och pappan funkar annars kan du riskera att förlora vårdnaden helt idag. Tom så extremt till en misshandlande partner (det uppmärksammade målet i tidningarna).

    Jag har krigat flera år för att få enskild vårdnad då min ex man inte sköter barnen på sina veckor. Förskola klagar då barnen dyker upp i pyjamas och utan vinterkläder, pappan hår aldrig ut med ungarna på sina veckor och låter dem somna till tv, borstar aldrig tänder, leker aldrig med dem utan sitter vid datorn, lagar aldrig mat utan bara skräp, köper aldrig kläder utan det ligger på mig trots att vi har delat bidrag. Jag kämpar som en blå... och barnen gråter varje gång de ska till pappa. De vill inte.

    Men rätten har slått fast att barnen mår bättre av att ha två föräldrar än en. Och det åläggs på mig att få relationen att funka till pappan, han anstränger sig inte alls och kan ställa in i sista sekunden. Hämtar efter stängning på dagis etc. vägrar on barnen är sjuka.

    jag fick en stor varning när jag en dag fick nog och vägrade. Jag var så otroligt trött och tärd + gråtande ungar som inte ville till sin pappa.

    Som pappa har man rättighet men inga skyldigheter för sina barn. Som mamma måste man dra hela lasset för alla. Det är otroligt tungt.

  • Rudbeckius
    Billan05 skrev 2019-11-14 17:06:11 följande:

    Att man har...

    Efter tre domare å 150 tusen fattigare, så står man på ruta ett ff

    Sonens mamma slår honom, blir anmäld av skolan dessutom, men vad hjälper det när 95% på sos är kärringar. Det omvandlas till att pappan har förgripits på pojken.

    Han är 14 nu, å har inte sett honom sen han var 7...

    Så visst, det här är ju för barnens bästa, eller hur


    Lider med dig. Har liknande historia. Har du stöd i vardagen? Vi är många som kämpar... det finns vänlighet att få, vi är många som lyssnar.

    Pinsamt hur dåligt Sverige fungerar och i praktiken stöttar de som begår hemska psykiska övergrepp på barn.

    Det finns lite hopp i är. Högsta domstolen slog fast att barn har rätt till båda sina föräldrar och WHO listade det du varit med om som psykiskt övergrepp på barn, en sorts familjevåld. Men Soc och Familjerätten brys sig varken om omvärlden, ny kunskap eller praxis eller barnens rätt. De värnar och stöttar bara de som begår psykiska övergrepp på barn. Det är helt häpnadsväckande. Pappor räknas inte som vårdnadshavare i praktiken. De hycklar däremot och låtsas att de likabehandlar och bryr sig om barn. Socialtjänster och Familjerätt bord eläggas ner, de har inget systamtiskt kvalitetsarbete, de har inga publicerade studier som visar att de hjälper någon egentligen. De bryr sig inte oim att stötta utsatta familjer. De lever kvar i någon sorts okunnigt 1900-tal...

    www.dagenssamhalle.se/debatt/svea-hovratt-bekraftar-barn-har-ratt-till-bada-foraldrar-27429
  • Billan05

    Nä, ingen stöd alls

    Borde ju vara sos ansvar å skaffa hjälp till de som har fått livet förstört

    Har sökt massor med hjälp, men vad hjälper det. Ungen kastar sig framför tåg å så...

    Om inte sos lyssnar, vem ska då lyssna???

  • teaf

    Är pappa och och gått igenom 3 vårdnadstvister.
    Den första när barnet var 4 år. 
    Då tog mamman barnet och drog från staden vi bodde i och stämde mig för ensam vårdnad.
    Resultat: Gemensam vårdnad och jag fick boende.
    Andra när barnet var 8. Jag stämde henne.
    Resultat: Fortfarande gemensam vårdnad. Umgänge väldigt strukturerat.
    Tredje gången när barnet var 11. Hon stämde mig.
    Resultat: Jag fick ensam vårdnad. Umgänget begränsat både i tid och plats.

    Aldrig förekommit våld och ingen förälder har någon missbruksproblematik.
    Som bevis har jag haft både vittnen och skriftlig dokumentation som jag har framfört till utredarna på familjerätten. Under huvudförhandling har jag framförallt använt mig av familjerättens utredning som bevis.
    Har koncentrerat mig på att visa vad som funkar och inte funkar för barnet och visat att jag klarar av att se till barnets behov. Har alltid varit lugn och sansad och inte gjort några felaktiga påhopp på mamman. De brister jag har framfört om henne har jag kunnat bevisa antingen skriftligt eller genom vittnen.

  • Anonym (lll)
    Billan05 skrev 2019-11-14 17:09:47 följande:

    ...har hållt på i 7 år nu, men lägger ner allt, då jag inser att sos är riktigt sjuka idioter.

    De kommer aldrig inse vad som är bäst för barnen...

    Å kom ihåg en sak: det finns ingen institution som kontrollerar sos, det förklarar ju det mesta!!!


    Det är inte soc som bestämmer i en rättegång så det där låter som om du är lite förvirrad? 
  • Anonym (Jo då)
    Anonym (lll) skrev 2019-11-14 20:43:38 följande:

    Det är inte soc som bestämmer i en rättegång så det där låter som om du är lite förvirrad? 


    Du har rätt i att soc inte bestämmer. Däremot gör soc en utredning på uppdrag av tingsrätten avseende vprydnad/boende/umgänge
  • Anonym (Jo då)
    Anonym (lll) skrev 2019-11-14 20:43:38 följande:

    Det är inte soc som bestämmer i en rättegång så det där låter som om du är lite förvirrad? 


    Du har rätt i att soc inte bestämmer. Däremot gör soc en utredning på uppdrag av tingsrätten avseende vprydnad/boende/umgänge
  • Billan05
    teaf skrev 2019-11-14 20:21:42 följande:

    Är pappa och och gått igenom 3 vårdnadstvister.

    Den första när barnet var 4 år. 

    Då tog mamman barnet och drog från staden vi bodde i och stämde mig för ensam vårdnad.

    Resultat: Gemensam vårdnad och jag fick boende.

    Andra när barnet var 8. Jag stämde henne.

    Resultat: Fortfarande gemensam vårdnad. Umgänge väldigt strukturerat.

    Tredje gången när barnet var 11. Hon stämde mig.

    Resultat: Jag fick ensam vårdnad. Umgänget begränsat både i tid och plats.

    Aldrig förekommit våld och ingen förälder har någon missbruksproblematik.

    Som bevis har jag haft både vittnen och skriftlig dokumentation som jag har framfört till utredarna på familjerätten. Under huvudförhandling har jag framförallt använt mig av familjerättens utredning som bevis.

    Har koncentrerat mig på att visa vad som funkar och inte funkar för barnet och visat att jag klarar av att se till barnets behov. Har alltid varit lugn och sansad och inte gjort några felaktiga påhopp på mamman. De brister jag har framfört om henne har jag kunnat bevisa antingen skriftligt eller genom vittnen.


    Grattis! Men det stämmer inte helt. Det som du har gått igenom, är bara förnamnet för mig.

    Mamman slår dessutom sonen (vet ej om det sker nu), men vet däremot att han få utstå med hennes utbrott å psykiska påhopp ff. Är det inte lite fel på lilla sos då?????
Svar på tråden Vårdnadstvist