Inlägg från: Anonym (SSK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SSK)

Kläder till VFU inom vården

Aldrig varit med om privata kläder inom boende. Däremot brukar arbetsgivaren stå för kläder vid anställning. Brukar också, med lite tur, finnas ett lager av kläder för vikarier och studenter. Däremot av varierande sort och storlekar.

Så länge du följer basala hygienrutiner kring klädsel så kan du såklart stå för egna kläder. Rekommenderar Hejco som märke t.ex. Råder verkligen att ha arbetskläder lämpade för vården, åtminstone en överdel. Det beror givetvis på hur man själv känner men jag har alltid mycket pennor, block, sax o.s.v med mig så jag behöver bra fickor

• Anonym (SSK)

Gäller det sjukhus så brukar det alltid finnas alla möjliga storlekar (men kanske inte just på den avdelning där du är). Där har man ju inte sina egna kläder utan hämtar från förråd och sen slänger i gemensam tvätt

• Anonym (SSK)
    Cheescake skrev 2019-11-18 14:58:10 följande:

Har varit med om det gånger, speciellt som ssk. Oftast enbart en jobbskjorta som AG står för och till det privata byxor.

Ja, det skiljer sig uppenbarligen åt väldigt mycket Jobbat på både privata och kommunala SÄBO och inte stött på det, men verkar som sagt vara olika.
Svar på tråden Kläder till VFU inom vården