• Anonym (Bigboobs)

    Bröstfråga

    Hej alla

    En löjlig fråga kanske men om man bestämmer sig för att inte amma blir brösten INTE hängiga då

  • Svar på tråden Bröstfråga
  • Anonym (Grus i dojjan.)

    Alla bröst hänger med tiden. Det går liksom inte att förhindra. Så förr eller senare får du i alla fall ett par sköna hängiga bröst

  • Anonym (Ellie)

    Det är omöjligt att svara på. Mina bröst blev faktiskt mindre hängiga av att amma och jag vet äldre kvinnor som ammat som har fina fasta bröst. Så amning behöver inte automatiskt betyda att de börjar hänga.

    Samtidigt så blir ju alla bröst hängigare med åldern förr eller senare oavsett så nåt mer kommer de ju hänga hur du än gör.

  • Anonym (A)
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2019-11-18 10:53:52 följande:
    Alla bröst hänger med tiden. Det går liksom inte att förhindra. Så förr eller senare får du i alla fall ett par sköna hängiga bröst
    Ja, inte så mycket att göra åt
  • nonameleft

    Det är inte amning som orsakar att brösten hänger mer. Däremot bidrar graviditet, stora förändringar i vikten, åldrande och rökning till att brösten hänger mer. 

    Alltså ingen mening att avstå amning om är för att du tror att du ska slippa hängbröst. 

  • Anonym (Sara)

    Kan inte svara på det, men mina bröst blev hängigare efter att ha ammat i 1 år.

  • Anonym (Kanina)
    Anonym (Bigboobs) skrev 2019-11-18 09:19:49 följande:

    Hej alla

    En löjlig fråga kanske men om man bestämmer sig för att inte amma blir brösten INTE hängiga då


    Sorry lilla Svante att du lider av så många allergier och blir så lätt sjuk hela tiden men mamma måste tänka på brösten. Titta så fina och fasta bröst mamma ändå har!

    Tänk så sjukt vårt samhället blivit egentligen, allt är utseendefixerat. Så här skulle de aldrig ha tänk förr i tiden. 
  • Anonym (Kanina)
    Anonym (Boob) skrev 2019-11-18 14:16:32 följande:

    Jag har ammat tre barn och har snyggare bröst än någonsin. Inte det minsta hängiga. Tror det främst beror på andra saker när de börjar hänga, för för eller senare börjar alla bröst att hänga.


    Ja och det är väl att föredra jämfört mot att de kryper uppåt istället och hamnar i ansiktet eller nåt. 

    Människor åldras helt enkelt. Skulle nog snarare se konstigt ut om man har perfekta fasta bröst men är rynkig och sladdrig i resten av kroppen.
Svar på tråden Bröstfråga