Anonym (Galna typer) skrev 2019-11-20 15:17:24 följande:
Gamen ger ganska dyra presenter men gamen ger verkligen inte presenter själv för 6000 kr per person. Dessutom så kräver/"önskar" inte en normal människa presenter för sådana summor även om man skulle ge för så mycket själv.
Det är klart som fan att det blir orättvist om vi ska ge julklappar åt tre likvärdiga personer och en får för 6000 kr för att hen har krävt det och dom andra ska sitta bredvid och få presenter för hälften av det. Så beter man sig inte mot närstående. Sen fattar jag inte varför du ska dra det så långt som att vi inte ska ge presenter alls och allt annat skit du skriver för att försöka håna och nedvärdera mig med som om vi skulle vara snåla och vad du nu inbillar dig.
Vi ger mer än gärna presenter och alla är glada och nöjda och kräver ingenting förutom gamen. Jag har inga problem med att ge gamen parfymen fast nu kommer ju inte parfymen och några småsaker till att duga åt gamen längre eftersom att hen nu vill ha plånboken så det blir en otrevlig julklappsutdelning som vanligt med gamen. Vet inte vad det är som är så svårt att fatta för dig? Man kräver inte dyra julklappar av andra och man tjurar inte när man inte får det och ger tillbaka dom andra presenterna man får. Alla andra i tråden är rörande överens om det.
Nej det är inte orättvist om ni och de andra redan är nöjda, om de tycker det är orimligt att ge så dyra presenter och få tillbaka så vad ska de vara avundsjuka på? Vad ni har för arrangemang med "gamen" måste ju inte appliceras på dem också eller, särskilt inte om de inte själva önskar ett sådant.
Jag skrev att eftersom du verkar anse att priserna på presenterna kommer eskalera, så kan du ju inte börja i någon prisklass, för de kommer ju inte sluta skriver du ju. Nu har du lagt dig på så mycket som 1800. Vad blir det nästa gång då, enligt dig så kommer det ju inte sluta, så det verkar ju väldigt konstigt att acceptera att köpa något som kostar 1800, med det resonemang du har.
Nu skrev ju inte jag att jag tycker att det är ok att kräva dyra presenter och tjura om det uteblir, var fick du det ifrån?
Sen spelar ingen roll om alla andra i tråden är överens. Nu har du startat en tråd på ett forum där alla får skriva även om de ifrågasätter trådstartarens synsätt och inte skriver likadant som alla andra.