• Anonym (Alex ????)

    Känner inget vid sex (samlag)

    Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig med en grej jag undrar över..

    (Kille mellan 20-25 år)

    Har problem att komma och känner inte direkt nått under sex (samlag) och vet inte vad man ska göra åt det..

    Har en flickvän och vi har bara varit tillsammans i drygt 2 mån och haft sex till och från ett par gånger i olika ställningar men känner inte direkt nått när man väl tryckt in den. Känns som att "trycka in den i en ballong, känsel längst ner kring skaftet men inte alls upptill", som jag vet att andra också uttryckt sig.

    Min flickvän har det ju najjs och skönt men jag vill ju också ha det och blir väldigt frustrerad när jag inte känner något eller inte kan komma... Och märker att hon även påverkas negativt av det när hon tror att det är fel på henne som gör att jag inte kan komma...

    Vet att många tror att man inte kan komma för att man runkar för mycket eller att man tappar känsel då men det stämmer inte då jag inte gör det så ofta. Och kan komma när jag väl runkar (kan ta allt från 5 min till 45 min om jag gör det själv).

    Nån som vet vad man kan göra åt det? Testa nån speciell ställning för mer känsel eller nått? Vi har testat bl.a. Missionären, doggy och att hon rider mig när jag ligger ner på sängen men ingen av dem funkar.

    Kan tilläggas att hon är runt 165 cm och jag är 194 cm lång så alla ställningar funkar inte. Och jag har inte en för liten kuk som vissa tydligen tror, så det är inte problemet.

    Men väldigt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Känner inget vid sex (samlag)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Alex ????) skrev 2019-11-19 16:23:07 följande:

    Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig med en grej jag undrar över..

    (Kille mellan 20-25 år)

    Har problem att komma och känner inte direkt nått under sex (samlag) och vet inte vad man ska göra åt det..

    Har en flickvän och vi har bara varit tillsammans i drygt 2 mån och haft sex till och från ett par gånger i olika ställningar men känner inte direkt nått när man väl tryckt in den. Känns som att "trycka in den i en ballong, känsel längst ner kring skaftet men inte alls upptill", som jag vet att andra också uttryckt sig.

    Min flickvän har det ju najjs och skönt men jag vill ju också ha det och blir väldigt frustrerad när jag inte känner något eller inte kan komma... Och märker att hon även påverkas negativt av det när hon tror att det är fel på henne som gör att jag inte kan komma...

    Vet att många tror att man inte kan komma för att man runkar för mycket eller att man tappar känsel då men det stämmer inte då jag inte gör det så ofta. Och kan komma när jag väl runkar (kan ta allt från 5 min till 45 min om jag gör det själv).

    Nån som vet vad man kan göra åt det? Testa nån speciell ställning för mer känsel eller nått? Vi har testat bl.a. Missionären, doggy och att hon rider mig när jag ligger ner på sängen men ingen av dem funkar.

    Kan tilläggas att hon är runt 165 cm och jag är 194 cm lång så alla ställningar funkar inte. Och jag har inte en för liten kuk som vissa tydligen tror, så det är inte problemet.

    Men väldigt tacksam för svar!


    Du har inte haft sex tidigare alltså? Och bara ett par gånger med henne? Ni borde kanske försöka flera gånger och se om det kommer så småningom. Vet du om hon har haft samlag förut? Om killar har kommit med henne förut så vet hon ju att det inte är "fel" på henne
  • Anonym (A)

    Tror din tjej skrev för en stund sen med :p era historier stämmer ganska överens

  • Anonym (Alex ????)
    Anonym (Man) skrev 2019-11-19 16:52:22 följande:

    Du har inte haft sex tidigare alltså? Och bara ett par gånger med henne? Ni borde kanske försöka flera gånger och se om det kommer så småningom. Vet du om hon har haft samlag förut? Om killar har kommit med henne förut så vet hon ju att det inte är "fel" på henne


    Hej. Jo, jag har haft sex förut med mitt tidigare ex ("förlorade" oskulden med henne). Men hade värre problem då, då kunde jag inte komma alls så fick alltid avsluta det själv när hon hade somnat.

    Och min nuvarande tjej, hon har tidigare haft ett längre förhållande innan mig med en annan kille så det är inte heller problemet.

    Och på senaste har vi haft VÄLDIGT mycket sex (även oralt) men man tappar lusten när det går flera timmar och man kommer ändå inte.. Hon däremot kommer flera gånger, men känns som att hon blir bara mer frustrerad för varje gång både för att jag inte kommer och för att jag blir frustrerad.... ????
  • Anonym (Alex ????)
    Anonym (Hj) skrev 2019-11-19 17:10:13 följande:

    Tar du mediciner?


    Nej. Tar inga medeciner men funderar på att kolla med nån läkare/doktor etc om det inte blir bättre.
  • Anonym (Alex ????)
    Anonym (A) skrev 2019-11-19 17:23:43 följande:

    Tror din tjej skrev för en stund sen med :p era historier stämmer ganska överens


    Hej. Jasså? Har försökt hitta "hennes" tråd, men hittar inte. Du kan inte hänvisa mig kanske?
  • lazlo09

    Är du omskuren?

    Dels blir känsligheten i ollonet mindre och dels så finns det mycket känsel i den lilla strängen som går mellan förhuden och undersida ollonet, denna strängen skärs ofta bort vid omskärning.

  • Anonym (Alex ????)
    lazlo09 skrev 2019-12-02 12:38:36 följande:

    Är du omskuren?

    Dels blir känsligheten i ollonet mindre och dels så finns det mycket känsel i den lilla strängen som går mellan förhuden och undersida ollonet, denna strängen skärs ofta bort vid omskärning.


    Hej. Nej jag är inte omskuren heller.

    Vet en sak som kan ha påverkat detta. Innan jag förlorade oskulden var jag rädd att jag skulle komma för snabbt så jag tränade på att hålla ut längre (start och stopp-metoden) men det har ju bara blivit ett problem nu istället när jag har sex...

    Men det viktiga är ju bara HUR man blir bättre/kommer snabbare....
  • Anonym (Mamman)

    Kan det inte vara så att du tänker för mycket på just det som du upplever som ett problem när ni har sex? Jag tror det är en vanlig missuppfattning, särskilt bland unga att det automatiskt ska kännas skönt när man har sex. Det viktigaste är ju att hjärnan är med och att man känner sig kåt och upphetsad. Om man är spänd, har svårt att ge sig hän och fokusera så blir det ju inte skönare än när man tvålar in sig i duschen.

    Jag har under större delen haft samma problem, jag har ju känt beröringen och penetration. Men det var inte sådär skönt som jag föreställde mig. Hade mycket svårt att få orgasm, särskilt ju mer jag tänkte på att det aldrig kändes som jag ville eller att jag aldrig fick orgasm.

    Med åren har jag lärt mig känna min kropp bättre och förstår mer vad som gör mig upphetsad. Nu är sex underbart, jag blir snabbt upphetsad, jag kommer en eller flera gånger inom loppet av några minuter. Hit har jag kommit mycket tack vare min man som jag är bekväm med. Att våga utforska vad som faktiskt fungerar för mig. Att testa vad som är skönt och vad som gör mig tänd.

    Kanske är det så att du har en bild av hur det borde vara som kommer i vägen för din njutning. Kanske borde du utforska andra sätt att ha sex, som funkar för dig. Alla är olika, och för många tar det lång tid av mognad och utforskande att lära känna sitt sexuella jag. Kanske är det svårt för dig att komma genom samlag, kanske ska ni avsluta med onani? Kan hon kanske hjälpa dig med det på annat sätt eller så gör du det själv tillsammans med henne? Det finns ju många sätt. Våga prova och våga prata med henne. Släpp bilden av att det ska vara på ett speciellt sätt och fundera och utforska när du njuter som.mest och blir genuint upphetsad. Låt det ta tid, försök att inte låta det stressa dig. För mig tog det åratal, men då levde jag länge i förnekelse och oförståelse. Jag trodde inte att det kunde bli på något annat sätt för mig förän senare i livet. Acceptera dig själv som du är, att du kanske behöver ha sex på annat sätt än det du testat, eller att ni lägger till saker till vad ni redan gör. Ens sexuella preferenser kan ändras med tiden eller beroende på vem.man har sex med. Det är mer komplicerat än att man juckar in och ut och sen kommer man.

    Lycka till! :)

  • Anonym (Man)
    Anonym (Alex ????) skrev 2019-12-02 12:26:50 följande:
    Hej. Jo, jag har haft sex förut med mitt tidigare ex ("förlorade" oskulden med henne). Men hade värre problem då, då kunde jag inte komma alls så fick alltid avsluta det själv när hon hade somnat.

    Och min nuvarande tjej, hon har tidigare haft ett längre förhållande innan mig med en annan kille så det är inte heller problemet.

    Och på senaste har vi haft VÄLDIGT mycket sex (även oralt) men man tappar lusten när det går flera timmar och man kommer ändå inte.. Hon däremot kommer flera gånger, men känns som att hon blir bara mer frustrerad för varje gång både för att jag inte kommer och för att jag blir frustrerad.... ????
    Förstår jag det rätt att du aldrig har lyckats komma genom samlag? Eller har det lyckats några gånger med din nuvarande flickvän? Kan hon få det att gå för dig på andra sätt? Händer, mun?

    När jag träffade min fru var jag 28 och hade aldrig haft samlag. Jag var i samma sits som dig, alla försök till samlag misslyckades för att jag inte kände av tillräckligt och inte nådde orgasm, och inte heller lyckades behålla ståndet. Hon hade förut haft samlag med andra partners som inte hade haft några problem, så hon visste att det inte berodde på henne. Vändpunkten för oss var att hon en gång fick det att gå för mig med handen. Sen nästa gång lyckades också samlag. Det kunde vara svårt också efter det, men då visste jag ju att det inte var omöjligt att lyckas.
Svar på tråden Känner inget vid sex (samlag)