• Habbahabba

    Oskyddat samlag & lång menscykel

    Hej! Jag och min sambo vill skaffa barn och vi har haft oskyddat samlag i fyra-fem månader utan resultat. Jag har långa menscyklar som skiljer sig mellan ca 34-56 dagar.

    Vi har sex ca 3 dagar i veckan.

    Just nu är jag inne på dag 63 sedan senaste mensen. Jag testade mig igår och det var då negativt. Ska jag vänta med att testa igen? Eller kan det vara något fel på min kropp som borde kollas upp? Jag är lite orolig. Hur länge brukar det ta att bli gravid i genomsnitt?

    Kan tillägga att det är 20 års skillnad på mig och min partner om det spelar någon roll. Jag är 20+ och han 40+.

    Mvh

  • Svar på tråden Oskyddat samlag & lång menscykel
  • Nemiia

    Har du PCOS? Tänkte på de långa cyklerna? Det lilla jag vet är att så pass långa cykler som 56 dagar indikerar att äl inte sker så ofta. Normal cykellängd är ju någonstans mellan 26-35 dagar.

    Vid regelbunden äl är genomsnittet för att bli gravid cirka 7 månader. Om du inte vet varför du har långa cykler så kan det vara bra att kolla upp det. Hoppas du blir gravid snart!

  • Habbahabba
    Nemiia skrev 2019-11-20 09:26:48 följande:

    Har du PCOS? Tänkte på de långa cyklerna? Det lilla jag vet är att så pass långa cykler som 56 dagar indikerar att äl inte sker så ofta. Normal cykellängd är ju någonstans mellan 26-35 dagar.

    Vid regelbunden äl är genomsnittet för att bli gravid cirka 7 månader. Om du inte vet varför du har långa cykler så kan det vara bra att kolla upp det. Hoppas du blir gravid snart!


    Min mamma och min syster har PCOS vad jag vet.

    Jag bokade en tid nu till gyn nästa vecka. Får se vad som händer då. ????
  • Nemiia
    Habbahabba skrev 2019-11-20 10:28:11 följande:

    Min mamma och min syster har PCOS vad jag vet.

    Jag bokade en tid nu till gyn nästa vecka. Får se vad som händer då. ????


    Ja men då är det nog bra att kolla upp. Hoppas du får svar.
  • Habbahabba

    Det visade sig att jag har PCOS och jag fick letrozol utskrivet. Läkaren sa att jag har en oregelbunden ägglossning i samband med den oregelbundna och långa menscykeln.

    Jag har inte börjat med tabletterna än men för några dagar sedan fick jag en trådig och otroligt geleaktig flytning, vilket jag ej haft förut. En riktig geleklump plus ömma och svullna bröst. Kan det vara ett tecken på ägglossning?

Svar på tråden Oskyddat samlag & lång menscykel