• AniieeHär

    Rösta på årtiondets SÄMSTA julkalender: 1970-tal

    Som rubriken lyder.

    Kommentera gärna en rad, diskutera, stöt och blöt.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rösta på årtiondets SÄMSTA julkalender: 1970-tal
  • FtS70

    Här finns några brutalt usla, som Broster, broster, men sämst är nog Barnen i Höjden.

  • AniieeHär
    FtS70 skrev 2019-11-22 16:46:01 följande:

    Här finns några brutalt usla, som Broster, broster, men sämst är nog Barnen i Höjden.


    Jag förstår.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • BeautifulLiz

    Mumindalen, min kompis och jag som var tio klistrade på alla figurer på kalendern efter bara ett par dagar och såg inte vidare på den.

    Min favorit är "Herkules Jonssons storverk" från 1969... fast det är förstås ot.

  • flygrl

    Samma problem som med tråden om 1960-talets sämsta julkalender. Jag va inte med då. Fast jag har ju faktiskt sett några av dom på DVD men dom va alla riktigt bra så vilken som är sämst har jag ingen uppfattning om.

    Dom jag sett och tyckte mycket om är Mumindalen och Trolltider. Sen har jag visserligen inte sett Fem myrors julkalender men däremot dom vanliga barnprogrammen och dom va ju underbara så svårt tro den kalendern skulle va sämst den heller.

  • AniieeHär
    flygrl skrev 2019-11-25 18:28:19 följande:

    Samma problem som med tråden om 1960-talets sämsta julkalender. Jag va inte med då. Fast jag har ju faktiskt sett några av dom på DVD men dom va alla riktigt bra så vilken som är sämst har jag ingen uppfattning om.

    Dom jag sett och tyckte mycket om är Mumindalen och Trolltider. Sen har jag visserligen inte sett Fem myrors julkalender men däremot dom vanliga barnprogrammen och dom va ju underbara så svårt tro den kalendern skulle va sämst den heller.


    Samma här. För tidigt för mig, men sett några på DVD och faktiskt bandade på VHS (förmodligen från repriser).

    Jag hade väldigt svårt för mumindalen när jag var liten. Jag har alltid haft svårt för dockor och även om det i mumindalen är kostymer så var effekten densamma. De enda dockorna jag har fixat sen jag var liten är Fragglarna.

    Trolltider gillar jag också.

    Fem myror hade vi på VHS, men jag tror att det inte var julkalendern heller utan de vanliga barnprogrammen.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • flygrl
    AniieeHär skrev 2019-11-25 18:37:06 följande:

    Samma här. För tidigt för mig, men sett några på DVD och faktiskt bandade på VHS (förmodligen från repriser).

    Jag hade väldigt svårt för mumindalen när jag var liten. Jag har alltid haft svårt för dockor och även om det i mumindalen är kostymer så var effekten densamma. De enda dockorna jag har fixat sen jag var liten är Fragglarna.

    Trolltider gillar jag också.

    Fem myror hade vi på VHS, men jag tror att det inte var julkalendern heller utan de vanliga barnprogrammen.


    Då är vi ju lite i samma sits då...

    Det där med dockor beror lite på hur det är gjort tycker jag. Mumindalen med sina dräkter funkar fint för mig och likaså Fragglarna, Sesam och Mupparna.

    Trolltider är så fint gjord och Fem myror kan ju bara inte bli kefft som julkalender heller.
  • Mrs Green
    Jag är bara jag skrev 2019-11-22 17:42:44 följande:

    Vilken av dom var på skånska? Minns en jag inte begrep nåt av.


    Jag har något svagt minne av att Rulle på Rullseröd var på skånska?
Svar på tråden Rösta på årtiondets SÄMSTA julkalender: 1970-tal