Sambeskattning sjukdom
Ok, du har alltså inga synpunkter på att konservativa partier som SD och KD har bytt fot och numera förespråkar att folk med högre inkomster ska betala en extra skatt på 5%
Ok, du har alltså inga synpunkter på att konservativa partier som SD och KD har bytt fot och numera förespråkar att folk med högre inkomster ska betala en extra skatt på 5%
Jag är absolut öppen för att andra skatter, tex fastighetsskatt och förmögenhetsskatt helt eller delvis kan ersätta statliga skatten. Jag tycker också att skattesystemet bör reformeras så att skattesatsen blir mer lika mellan landets kommuner. Det är inte rimligt att det kan skilja flera procent i skatt beroende på vilken kommun man bor i.
Att Sverige skulle ha Europas lägsta tillväxt är ett felaktigt påstående. Tvärtom så har Sverige i jämförelse med andra EU länder haft en bättre tillväxt de senaste åren.
EU-15 utgörs av länderna som utgjorde EU innan utvidgningen 2004. Belgien, Danmark, Tyskland, Grekland, Spanien, Frankrike, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Österrike, Portugal, Finland, Sverige och Storbritannien.
Med tillväxten är det så att man måste bedöma den över tid och tittar man exempelvis på de utvecklingen sedan år 2000 kan man konstatera att den svenska tillväxten har varit bra i jämförelse med de flesta länder i västvärlden och det gäller i synnerhet perioden från 2014 till idag. I diagrammet nedan har jag inkluderat USA och OECD och det syns tydligt att ditt påstående om att den svenska tillväxten varit låg är totalt felaktigt.
Intressant är att Danmark som i likhet med Sverige inte har euro har haft sämst BNP utveckling.
Jag tror att du behöver läsa på vad ordet devalvera betyder. Sverige har inte devalverat sin valuta sedan 80- talet. Att du inte förstår betydelsen av ordet devalvera och felaktigt påstår att Sverige har haft lägst tillväxt i Europa när den Svenska tillväxten tvärtom har varit en av de högsta i Europa gör att du framstår som väldigt okunnig.
Nu får du ge dig. Var har du hittat uppgiften att invandringen skulle kosta 200-400 miljarder per år? Ingen tillförlitlig forskare har väl påstått något sådant? Är det SDs Oskar Sjöstedt som sprider sådant trams eller har du hittar uppgiften hos fascistiska Alternativ för Sverige eller Nazistiska NMR? Fram med uppgifterna så får vi titta närmare på dessa!