• Anonym (Lovisa)

    Kollega snackar skit om mig

    Hörde från min chef att en kollega hade pratat illa om mig.Jag har haft fin kontakt med denna kollega,trodde jag allafall.Hon hittade på ett fel och snackade skit om mig.Saken hon såg var en småsak som jag inte har fått information och mina andra kollegor skrattade när jag berättade saken.Nu har jag inte förtroende för henne längre och jag är ny på jobbet dessutom.Hur hantera hatare?

  • Svar på tråden Kollega snackar skit om mig
  • Anonym (Zäta)

    Jag tycker att du ska visa henne att du inte tänker ta skit. Säg att du vet vad hon sagt, att du blir ledsen och tycker det är tråkigt. Säg att du önskat att hon kommit till dig och pratat istället. Förklara att du inte tycker det är ok att göra så och var bara lugnt och saklig. Jag har gå dit med om liknande och hon blev mest chockad att jag så ifrån. Jag sa med att jag tycker det är viktigt att man har det bra på jobbet och att man respekterar varandra och inte snackar skit. Det blev bättre efter det.

  • Anonym (And then..)
    Långbenopluto skrev 2019-11-23 20:27:36 följande:

    Genom att konfrontera henne såklart, red ut saken.


    And then tell her to piss off!
  • Anonym (Lovisa)

    Saken är den att jag har hjälpt henne nyligen och hon var så glad.Sen plötsligt går hon till chefen och gör stor sak av nåt som andra inte fattar.Hon är sur tant helt enkelt.

  • Anonym (Lovisa)

    Just nu är jag så arg att någon tar sig rätten att snacka skit om mig.Så för mig är hon luft,ett spöke .

  • Anonym (Lovisa)
    Fiona M skrev 2019-11-25 20:39:39 följande:

    Är du säker att chefen har rätt information, eller att du kanske missförstod hen?


    Jag hörde vad chefen sa och chefen stod på min sida till slut.Men jag har varit sårad och just nu vill jag inte ens se idioten.Men jag låter inte henne vinna!
  • Anonym (Zäta)
    Anonym (Lovisa) skrev 2019-11-25 21:24:41 följande:

    Jag hörde vad chefen sa och chefen stod på min sida till slut.Men jag har varit sårad och just nu vill jag inte ens se idioten.Men jag låter inte henne vinna!


    Jag tycker ändå du ska prata med henne. Vad var det hon sagt?
  • Anonym (Anonym 666)

    Skit i henne, var professionell som kollega och bara skit i henne annars. Flera här tycker att du ska konfrontera henne. Vad leder det till? Nåt som helst positivt? Nej. Det enda som blir är att hon blir ännu surare och vem vet vilka följder det får, särskilt om hon aktivt fortsätter snacka skit till fler personer, kanske till o med ljuger osv. Ni kommer att få en ansträngd arbetsrelation, vilket går ut över era arbetsresultat. Du kommer att misstrivas på jobbet ännu mer. Hon kommer att gå omkring och glo surt på dig så fort ni passerar varandra. Det här kan bli hur dåligt som helst helt enkelt. Och gör henne aldrig någonsin mer en enda tjänst!!

  • Anonym (Anonym 666)

    Ja just det ja, förutom att den som nu betett sig illa kan bli ännu värre, dina andra kollegor kan börja tycka illa om dig för att du bråkar om saken, likaså kan din chef få en helt vriden bild av dig. Visa vem som är vuxen här.

  • Anonym (Lovisa)

    Fast jag är rädd att det blir värre.Hon kanske vill mobba ut mig därifrån.Jag har pratat med henne på jobbet,inte om det här men annat.Jag får starka vibbar att hon vill kontrollera mig .Än så länge har jag inte vågat säga ifrån.

  • StevenDiese
    Anonym (Lovisa) skrev 2019-11-26 21:54:39 följande:

    Fast jag är rädd att det blir värre.Hon kanske vill mobba ut mig därifrån.Jag har pratat med henne på jobbet,inte om det här men annat.Jag får starka vibbar att hon vill kontrollera mig .Än så länge har jag inte vågat säga ifrån.


    Vad du än gör så sänk dig inte till hennes nivå. Håll moralen!

    Det verkar ju som chefen fattat så håll kontakten i ämnet så chefen vet läget.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Lovisa) skrev 2019-11-26 21:54:39 följande:

    Fast jag är rädd att det blir värre.Hon kanske vill mobba ut mig därifrån.Jag har pratat med henne på jobbet,inte om det här men annat.Jag får starka vibbar att hon vill kontrollera mig .Än så länge har jag inte vågat säga ifrån.


    Jag läser just nu en bok som heter ?Woman?s inhumanity to Woman? av Phyllis Chesler. Hög igenkänning på det du beskriver. Saknar ni en stark chef och ledare som sätter ned foten mot den här kollegan - börja då att undersöka reträttvägar. Denna typ av kollegor är farliga.
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (Y) skrev 2019-11-26 22:08:04 följande:

    Jag läser just nu en bok som heter ?Woman?s inhumanity to Woman? av Phyllis Chesler. Hög igenkänning på det du beskriver. Saknar ni en stark chef och ledare som sätter ned foten mot den här kollegan - börja då att undersöka reträttvägar. Denna typ av kollegor är farliga.


    Jag har tänkt att gå faktiskt.Om det inte blir bättre .Jag har ett plan om det här där jag ska dra in en tredje person.Vill reda ut saker.
Svar på tråden Kollega snackar skit om mig