Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Elak svärmor

Den som betett sig värst i det här är din man, för nej, man berättar inte allt ens partner sagt i förtroende för sin mamma. Partnern och sin nya familj är dem han bör vara solidarisk mot.

Sedan om hon ljuger om sin sjukdom kan vara svårt för dig att veta, och att hon höjer sig själv till skyarna kan vara lite jobbigt men sådant man får leva med.

Men att din man sätter mamman franför dig får ni reda ut tillsammans. Prata och diskutera om vilken relation ni vill ha till varandra.

• annabellelee
    Emz02 skrev 2019-11-26 07:15:11 följande:

Dock inte sant. Min man låter mig inte åka till min mamma för han tycker inte om henne, hon har träffat sonen 3 ggr o hans mamma har träffat honom över 10 ggr. Så sluta anta saker:)

Eh, det här låter inte bra. Vadå "låter" dig inte åka? Förbjuder han dig?
  • annabellelee
    Emz02 skrev 2019-11-26 07:29:16 följande:

Yes han säger att han gör slut med mig om jag åker till min mamma utan hans ?tillåtelse?. Han påstår att hon inte bryr sig om mig eller älskar mig för att hon inte har möjligheten att skicka pengar konstant. Sjukt

Din man låter helt ärligt varken snäll eller sympatisk. Och att börja kontrollera dig är helt sjukt. Är du väldigt ung eller i beroendeställning? Det normala är annars att du inte låter din man bestämma, utan besöker vem du vill, och att han lyssnar på din åsikt.

Det låter som att ni behöver råd utifrån, parterapi exempelvis. Ni har inte ett helt sunt förhållande, utan det verkar ojämlikt och fullt av anklagelser och svek.
Svar på tråden Elak svärmor