Inlägg från: Anonym (duh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (duh)
    AnnaSthlm skrev 2019-11-26 15:54:09 följande:

Skaffa först det du vill ha först. Du är väldigt ung. Det är inte sant att barn är viktigare än andra sfärer.

Denna attityden är rent skadlig för samhället. Ts är inte väldigt ung. Inte gammal heller såklart, men hon har varit juridiskt vuxen i nästan ett jäkla decennie. Att räkna vuxenpoäng och jaga ungdom upp i femtioårsåldern är destruktivt på så många plan. Skärpning!
  • Anonym (duh)
    Seven Costanza skrev 2019-11-28 06:40:26 följande:

Behöver väl inte överdriva. Ganska långt till femtioårsåldern för TS som är 26.

Överdriver inte det minsta. Jag gar inte påstått att just ts har nära till 50, det var en reflektion över attityderna i samhället över lag.
  • Anonym (duh)
    AnnaSthlm skrev 2019-11-28 07:52:47 följande:

Min gissning är att TS bryr sig mer om vad som är skadligt för henne personligen än om vad du tycker är skadigt för samhället.

Har du börjat föda barn så fort du blev könsmogen? Det är det bästa för "samhället" om ditt mål är att det ska vara många barn.

Och ja, det är sant att barn inte är högsta prioritet för alla. De som har det som högsta prioritet skrider till verket runt 20.

Nu var det ju visserligen dig jag svarade i det inlägget och inte ts, men ok...

Var skriver jag att många barn är det ultimata målet ? Men personligen ordnade jag det så för mig att jag kunde föda barn som ung. Dock inte direkt efter könsmognaden, som idag infaller för tidigt.

Det du tror är bäst för samhället kämpar du för. Samma gör jag.
Svar på tråden Karriär eller barn?