• Utan Barn

    Opererat visdomstand - har hemsk känsla

    Jag har opererat bort en visdomstand (under narkos) i fredags. Underkäke höger sida. Dvs 4 dagar sedan. Jag har inte haft speciellt ont i bemärkelsen bultande/ilande smärta, men däremot så SPÄNNER/DRAR det nåt så otroligt mycket i munbotten/käken samma sida. Alltså inne i munnen. Utanpå känns allt normalt.


    Lutar jag huvudet bakåt så drar/spänner det. Sträcker jag tungan utåt så blir det samma sak. Och likaså om jag gapar lite mer.

    Tyvärr skadades tungnerven lite av bedövningen och vissa delar i munnen är fortfarande domnade, men det känns inte som att detta hänger ihop med nerven. (som brukar återhämta sig efter en tid).

    Såret kollades i går och ser fint ut. Tandläkaren kan helt enkelt inte riktigt förklara just min specifika vidriga spänn-känsla. Vilket gör mig ännu mer stressad.

    Extremt obehaglig känsla, och som alltid så tänker man (jag) att det är förevigt och aldrig kommer gå över.

    Har någon upplevt liknande?

  • Svar på tråden Opererat visdomstand - har hemsk känsla
  • ballerinakakaoreo

    Hade samma. Fick också någon nerv i skada av bedövningen då han stack nålen rakt ner i nerven så att det strålade i hela huvudet. Antar att det har med nerverna att göra och att det blir bättre med tiden och när det läker

  • Utan Barn
    ballerinakakaoreo skrev 2019-11-28 01:23:27 följande:

    Hade samma. Fick också någon nerv i skada av bedövningen då han stack nålen rakt ner i nerven så att det strålade i hela huvudet. Antar att det har med nerverna att göra och att det blir bättre med tiden och när det läker


    Du skriver »HADE samma«. Betyder det att du känner dig bättre nu? Hur lång tid tog det?


    Jag kan konstatera att det blir typ 0,5 % bättre per dag. Så om sex månader så ... (sa hon bittert).

  • ballerinakakaoreo
    Utan Barn skrev 2019-11-28 09:38:57 följande:

    Du skriver »HADE samma«. Betyder det att du känner dig bättre nu? Hur lång tid tog det?

    Jag kan konstatera att det blir typ 0,5 % bättre per dag. Så om sex månader så ... (sa hon bittert).


    Minns inte så väl, detta var i februari 2018. Men jag kommer ihåg att jag hade en svullnad kvar vid käklinjen och att det spände och att jag inte kunde öppna munnen ordentligt på kanske 1,5-2 månader. Men jag fick även en infektion i samband med operationen så om det berodde på den eller det med nerverna vet jag ej.
Svar på tråden Opererat visdomstand - har hemsk känsla