• Lunne

30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)

Hej!

Jag tänkte höra om det finns några fler tjejer här som är födda på 80-talet och väntar första barnet, som vill följas åt under graviditeten?

Jag och min man är några år över 30 och bor i Stockholm, och jag har BF i slutet av juli :)

• Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)
  • Lunne

Tänkte tipsa de som bor i Stockholm om att det nu finns en fb-grupp för sommarbarn här. Det är inte jag som skapat den, men alla som bor i Stockholm och ska ha barn i sommar är välkomna :) Gruppen går att söka på men bara medlemmar ser vilka andra som är det.

www.facebook.com/groups/569221946964850/

• Lunne
    Lunne skrev 2020-01-06 18:20:52 följande:

Tänkte tipsa de som bor i Stockholm om att det nu finns en fb-grupp för sommarbarn här. Det är inte jag som skapat den, men alla som bor i Stockholm och ska ha barn i sommar är välkomna :) Gruppen går att söka på men bara medlemmar ser vilka andra som är det.

www.facebook.com/groups/569221946964850/

Min hjärna är inte med alls idag, sorry! Tanken var att skriva inlägget ovan i BF juli - tråden och inte här :') Men kanske är det aktuellt för några ändå :) Ber om ursäkt för spam för er andra!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-06 10:54:12 följande:

Kan inte heller dricka kaffe! Resulterar i huvudvärk o ännu galnare trötthet haha! Ska oxå börja jobba imorn efter 2 v ledighet. Fattar inte hur ja ska stå ut. Jobbar i reception där man ska va trevlig jämt o springa ärenden. Pust. Plus illamående varje morgon. Vilken v e du i nu?

Hur gick det att börja jobba idag? :)
  • Myrika

Jag hoppar in här också. Både min man och jag fyller 31 i år. Vi har velat ha barn länge men då jag varit sjuk i flera år samt att vi har haft en dålig ekonomisk situation (jag var utförsäkrad i fem år) så är det inte förrän nu vi har vågat börja försöka. Och till vår glädje och förvåning tog det sig på första försöket :) Jag är bara i vecka 5 så vi vågar inte hoppas för mycket ännu.

Nu har tröttheten börjat komma för mig och även svagt illamående då och då. Brösten har jag haft ont i sedan ägglossning, därför misstänkte jag tidigt att jag var gravid. Förra veckan gjorde de sjukt ont men den här veckan är det mycket bättre. Jag har också lite molvärk då och då.

Jag har första besöket hos barnmorskan inbokad 22/1 :)

• Katta2020

Jag är i v7 (6+1). Har börjat jobba idag efter 2 v ledighet. Som tur är va de studiedag idag. Men imon bryter helvetet loss! Jobbar på förskolan och vet inte hur jag ska orka!

Är så trött och mår illa typ hela tiden! Så jobbigt och tar på psyket!

• Jooosen
    liloma skrev 2020-01-07 15:06:26 följande:

Hur gick det att börja jobba idag? :)

Började 12 så hela morgonen gick åt att försöka rycka upp mig. Men mådde sjukt illa och höll på o svimma i duschen. Tänkte sjukanmäla mig men in i det sista så kändes det bättre. Resten av dagen gick helt ok. Hur gick det för dig??
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-07 21:50:13 följande:

Började 12 så hela morgonen gick åt att försöka rycka upp mig. Men mådde sjukt illa och höll på o svimma i duschen. Tänkte sjukanmäla mig men in i det sista så kändes det bättre. Resten av dagen gick helt ok. Hur gick det för dig??

Usch vad jobbigt, men skönt att du började lite senare. Gör du ofta det?

Jo det gick helt okej, märker att jag blir hungrig oftare och måste småäta hela tiden för att undvika illamående så har laddat upp med kex, nötter, riskakor, frukt, yoghurt..... :)
  • HejsanJenny

Hej! Har varit aktiv i bf maj gruppen i flera månader men hoppar i här också. Fyller 32 i vår och väntar mitt första barn några veckor efter det. Bor i Stockholm, strax utanför tullarna :)

• pappersdocka

Hej!
    Varit på RUL idag och allt såg bra ut, så nu kan man helt slappna av :) 
    Även fått veta att vi ska få en liten pojke. :)

• Jooosen
    liloma skrev 2020-01-08 08:05:11 följande:

Usch vad jobbigt, men skönt att du började lite senare. Gör du ofta det?

Jo det gick helt okej, märker att jag blir hungrig oftare och måste småäta hela tiden för att undvika illamående så har laddat upp med kex, nötter, riskakor, frukt, yoghurt..... :)

Nja typ två gånger i veckan! Har aldrig uppskattat det förrän nu :p.. ja jag är likadan! Försöker småäta lite då och då. Har fått värsta dillen på juice!! Vill dricka 4 liter varje dag. Stackars tänder haha!! Kommer du göra KUB?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)