• Anonym (nio)

    mår jättedåligt för att han slår mig

    Jag vill egentligen inte dö alls men han får mig att må så dåligt..han slår mig och tvingar mig till saker, mår skit. Hur ska jag ta mig ifrån det här?

  • Svar på tråden mår jättedåligt för att han slår mig
  • Anonym (Rationell)

    Ring en kvinnojour eller polisen. Du måste ta dig ur det. Har ni barn?

  • Anonym (Louise)

    Du måste bort från honom.

    Ring till Alla Kvinnors Hus kvinnojour på tel 08 644 0920. De har tystnadslöfte och du kan vara anonym.

    De erbjuder stöd och skyddat boende. Har du barn eller djur så kan barnen såklart vara med dig och djuren tas om hand också så de slipper vara med den hemska misshandlaren.

    Ring idag TS!

  • Anonym (A)
    Anonym (Louise) skrev 2019-11-29 07:51:21 följande:
    Du måste bort från honom.
    Ring till Alla Kvinnors Hus kvinnojour på tel 08 644 0920. De har tystnadslöfte och du kan vara anonym.
    De erbjuder stöd och skyddat boende. Har du barn eller djur så kan barnen såklart vara med dig och djuren tas om hand också så de slipper vara med den hemska misshandlaren.
    Ring idag TS!
    Håller med, ring.
  • Blubbli

    Hur har det gått för dig ts?

    Du är värd sä mycket mer och måste bort ifrpn hnm. Kontakta kvinnojouren och polisen. Har du någon ekonomisk buffert?

    Skicka ett PM om du vill prata privat! Tänker på dig??

  • Anonym (X)

    Är det möjligen du med exet som tar sig in i din lägenhet igen?

  • Pierott
    Anonym (X) skrev 2020-01-08 22:02:18 följande:

    Är det möjligen du med exet som tar sig in i din lägenhet igen?


    Det är en av hennes "äldre" trådar ja.
  • Anonym (Tova)

    Så fruktansvärt. Jag blir också psykisk och fysisk misshandlad. Har inte klarat att lämna på 7 år. En gång lämnade jag med gick tillbaka. Tre andra gånger har jag varit på väg att lämna men han manipulerade mig och lovade att bli bättre/söka hjälp osv men han blir bara värre och värre. Och nu är vi gifta. Det är som att jag är förlamad. Det går inte att lämna. Man är ensammast i hela världen för man vågar inte berätta.

  • Anonym (Oro)

    Blir oerhört berörd av sånt här!

    Fly omedelbart och ta hjälp genast av kvinnojour.

  • Anonym (Överlevare)

    Ni som inte vågar berätta, vem ni än berättar för så tycker aldrig den personen att det ni säger är konstigt eller unikt. Alla känner redan nån i din situation och typ alla vill hjälpa. På kvinnojouren gör dom inte annat än att träffa folk i er situation. Tänk på det!

    Det är 6 år sen jag blev fri nu, TACK GODE GUD.

  • Anonym (Tova)
    Anonym (nio) skrev 2019-11-29 04:44:33 följande:

    Jag vill egentligen inte dö alls men han får mig att må så dåligt..han slår mig och tvingar mig till saker, mår skit. Hur ska jag ta mig ifrån det här?


    Jag klarar heller inte av att lämna men jag vet att jag måste göra det en dag. Jag önskar så innerligt att vi inte var gifta eller att det var barn inblandade. Om du varken är gift eller har barn med honom: Gå utan att tänka och lyssna inte på honom om hans löften att bli bättre. Det är 100% tomma löften. Du förtjänar att bli behandlad med respekt och värdighet. Ingen bestämmer över dig, det är DITT liv! 
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Tova) skrev 2020-02-04 18:46:05 följande:

    Så fruktansvärt. Jag blir också psykisk och fysisk misshandlad. Har inte klarat att lämna på 7 år. En gång lämnade jag med gick tillbaka. Tre andra gånger har jag varit på väg att lämna men han manipulerade mig och lovade att bli bättre/söka hjälp osv men han blir bara värre och värre. Och nu är vi gifta. Det är som att jag är förlamad. Det går inte att lämna. Man är ensammast i hela världen för man vågar inte berätta.


    Har du styrkan att skriva det här,så har du styrkan ett liv utan honom.Du förtjänar inte det här.Jag tror att du vet det egentligen .Tänk på dig själv nu och lämna idioten.
Svar på tråden mår jättedåligt för att han slår mig