Inlägg från: Anonym (Ssk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk)

Artros

Pentra skrev 2019-11-30 23:01:01 följande:

Din fru behöver börja att ta MSM, och det tillsammans med C-vitamin under dagtid. Långsam upptrappning från 1 kryddmått om dagen tills hon nått en dagsdos på 2-3 teskedar om dagen, men ibl så behövs mer beroende på hur kroppen svarar. På kvällen och inför natten behövs gurkmeja med svartpeppar (gärna kombinerat med andra örter som har högt ORAC-värde), ca 1 matsked, samt högdoserat D-vitamin på 500 mikrogram om dagen. Resultat kan börja komma efter ett par veckor men kan även dröja. Det brukar dock gå sakta men säkert mot det bättre, och då ta mellan 3-6 månader, så det gäller att vara ihärdig. De positiva effekterna och läkningen fortsätter även efter denna tid om man håller fast vid doseringen eller höjer den något. ... Även om hon inte blir helt frisk, beroende på hur förslitningen ser ut, så brukar det iaf bli något bättre. ... Intag av dessa tillskott fungerar även med goda resultat när det gäller reumatiska åkommor. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Oj jösses om det vore så enkelt att bli av med artros..

Ren smörja, men ofarligt att testa...förutom 500mikrogram d-vitamin. Det är långt över gränsen för maxdosen (även vid behandling av d vitamin brist), och kan förgifta dig.

Finns inger stöd i forskningen att D-vitamin kommer hjälpa dig mot artros (eller något annat) om du inte har brist på just D-vitamin.

Inte ens grav D-vitaminbrist behandlas med dom mängderna du föreslår.

Vad har du för källa på att det här kommer hjälpa? Är du utbildad inom medicin? Du slänger väl inte ut sådan här tips utan pålitliga källor?

Finns läkemedel för artros som läkaren kan skriva ut.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Tips) skrev 2019-12-01 13:04:24 följande:

Vitaminer och mineraler är Pentras lösning på i princip alla sjukdomar. Hon ger samma svar i alla trådar som handlar om sjukdomar.

Skrämmande..Speciellt när tipsen handlar om överdoser av vitaminer/mineraler som lagras i kroppen. Kan bli allvarliga följder.

Artros blir ofta även värre vud ansträngning, och man då är det vila som hjälper. Paracetamol har bäst smärtlindring vid artris, och sedan finns det salvor på recept. Finns även förebyggande mediciner.
  • Anonym (Ssk)
    AndreaBD skrev 2019-12-01 15:53:38 följande:

Ja, det låter som en bra idé. Kanske pratar jag också med en sjukgymnast igen. Jag hade däremot inte så mycket nytta av gympa-övningarna då de ändå ingår i ett vanligt pass med bas-eller medel-gympa. 

Att simma och cykla är bra träning för människor med artros och problem med lederna.
  • Anonym (Ssk)
    Pentra skrev 2019-12-01 21:08:57 följande:

Hur är det med läsförståelsen? Jag kan inte se att jag någonstans har skrivit att de tips jag gett gör att man blir av med artros. Bara att det betydligt och än mer ökar möjligheterna till ytterligare lindring. ... Jag har vänt mig till vårdutbildade och kunniga i Schweiz, eftersom de ligger längre fram där, och frågat vad de erbjuder sina patienter och vilken behandling och vilka kosttillskott de rekommenderar. Och bl.a. 500 mikrogram D-vitamin är vad som rekommenderas ifall man har D-vitaminbrist och ligger på en blosderumnivå under 80 ng/ml. Jag har även verifierat detta med information på tyska läkarsidor på Internet. Detta är alltså den nivå man bör ligga på eftersom D-vitamin även dämpar smärta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Som ett exempel. Någon med d-vitamin värden på 3å behandlas med 100 mikrogram d-vitamin/dygnet under några månader. Detta brukar ta upp värdet snabbt till normal nivå. Om du då tar maxdosen x 5 (som du rekommenderar) då ör risken stor att du inom någon månad kommer överdosera! Det är farligt! Gränsen för toxiska nivåer är övet 220.

Och aldrig aldrig ska man äta ens maxdos (100 mikrogram) utan att veta om man har brist. Ännu mindre 500 mikrogram.

Vidare så är 80 ett helt normalt d-vitamin värde. 50-75 är lite lågt (men absolut inte allvarligt lågt) och under 50 räknas som brist.

Att sitta och läsa på nätet kommer ge dig många hokus pokus svar på dina krämpor. Om du kan länka till sidan så ska jag ta en titt. Jag är inte emot allternativa behandlingar igentligen. Men att rekommendera farligt höga doser av en vitamin som kan förgifta dig är inte ok. Då måste du komma ihåg att innan du rekommenderar sådant så ska ett blodprov rekommenderas! DOM ALLRA FLESTA HAR NORMALA VÄRDEN utan tillskott, och tillskott gör ingen skillnad om du inte har brist.
Svar på tråden Artros