Utmattad
Jag har ingen ork längre. Har haft stressande senaste år. Ca 1-2 år var sjukt pressande och stressande. Grät varje kväll i minst 1 års tid, kunde inte sova. Fick magproblem med läkare och olika undersökningar/mediciner. Rädsla över att dö. Magproblem gav hemska fysiska känslor vilket ett var att det kändes som om det var hjärtat vilket i sin tur gav ångest. Vet inte hur många ggr jag ringde läkare/ 1177. Dödsångest och rädsla att lämna barnen ensamma. Pressen att klara allt själv. Andra fysiska symtom. Så trött och orkeslös. Så där sjukt trött att det inte gick hålla ögon öppna. Svimningskänslor. Reste jag mig svartna det. Pulsen hördes i öronen hela tiden. Minsta ansträngning och det kändes som att man sprintat ett par meter. Vallningar. Huvudvärk. Blev chef. Arbetar dygnet runt. Alltid jobb i huvudet. Fick du nån ledig tid ringde dom från jobbet. Hann inte med mig själv och inte heller barnen.
Har nu fått diagnos på b12 brist och måste ta tbl resten av livet. Också för tidigt klimakterie, en 20 år för tidig. Vet ej varför? Stressen? Är satt på hormonbehandling. Orken finns bara inte. Jag är också förvirrad, blir rädd för mig själv ibland. Är jag dement!? Svårt hitta ord ibland, blandar ihop namn, kommer inte ihåg namn, kan tänka ja men det ska jag göra och 5 minuter senare har jag glömt vad jag skulle göra. Och jag vet med mig att jag glömmer och kan tänka att nu kommer du ihåg det här för det är viktigt, du gör det nu. Men näe, det bara försvinner ur huvudet. Så jag för att göra nått avsa mig ansvaret på jobbet och gick ned lite i tid. Tänkt att jag ska finnas för barnen. Men jag får inte tillbaks orken. Är fortfarande glömsk. Har magproblem. Trött. Nollställd i känslor. Höll på att börja gråta på jobb i fredags. Dödsångest. Tror jag ska få hjärtattack eller stroke varje dag. Dels för att jag är ensam vårdnadshavare och dels för hormonerna jag tar och dels för tidiga klimakteriet. Vad ska jag göra? För att få tillbaks orken och hjärnan?