Börja om igen med bäbis vid 40?
Jag är född -77 o har två flickor födda -06 och -08. Jag o min exman skilde oss och jag hann leva både som singel och särbo. Jag o flickorna reste mycket osv. Träffade min nuv sambo år 2015. Han är tio år yngre o hade ej barn sen tidigare.
Jag hade väl inte längtat efter fler, men tanken började gro när det kändes, och känns, så bra mellan oss. Först var det bara tal om en sladdis och bebisen föddes i början av 2018. Sen tänkte vi att fan, bebis blir ju så ensam när de andra växt upp, det vore värdefullt med ett syskon i nära ålder, så nu har vi minstingen som är född i maj 2019 också.
Jag har med andra ord börjat om med råge! Det har gått jättebra. Upplever att jag är bättre på det mesta, jag har ju sån rutin nu. När de äldsta var små trodde man att man alltid skulle ligga o torka upp makaroner från golvet i evigheters evighet, men vips så är de stora och man inser att det inte dröjer så länge innan de flyttar hemifrån. Det har varit en gåva att få dessa små, att få chansen en gång till. Jag kan göra smartare val kring det mesta i livet nu, jag springer inte på alla bollar samtidigt som jag hade en tendens att göra när jag var yngre. Jag prioriterar och har alltså mer ork.
Det har varit berikande för de äldre att få småsyskon också förstås. Det är härligt att se hur de tagit småsyskonen till sig. 11-åringen och snart 2-åringen leker en hel del faktiskt.