• sofiesofiea

    Han gör mig osäker på hans känslor

    Hej alla sköna och fina!

    Som den otroliga övertänkare jag är behöver jag er synvinkel på situationen jag sitter i.

    Jag träffar just nu en kille sedan 4 månader tillbaka, vi är båda runt 25. För mig känns han helt självklar på alla sätt och vis och har gjort det väldigt länge. Detta är väldigt sällsynt för mig då jag haft riktigt kassa förhållanden tidigare där även sex utan medgivande förekommit.

    Problemet jag upplever är att han aldrig säger rakt ut att han gillar mig. När jag säger "jag gillar verkligen dig" till honom brukar han antingen le, ge mig en puss, ta tag om min hand lite hårdare osv.

    De gånger jag skrivit det till honom har han antingen svarat "samma." eller med hjärta som emoji.

    I övrigt tar han hand om mig jättebra. Klappar på mig när han går förbi mig, håller min hand i bilen, kramar mig hela nätterna, fixar frukost och kaffe utan att jag ber honom, presenterar mig för familj och vänner. Han har även satt mig som hans bakgrundsbild på telefonen.

    Jag borde kanske se det som uppenbara tecken att han gillar mig. Jag tror att mycket av osäkerheten just sitter i hur jag haft det tidigare. Samt att han inte bara kan ge mig bekräftelse på att han känner samma som mig. Vad är det som gör detta så svårt för honom?

    Borde jag vara orolig att han inte ger någon respons på när jag säger det till honom?

    Eller övertänker jag?

    Är väldigt rädd att bli sårad, så är det ett varningstecken vill jag ändå kunna ta tag i det så fort som möjligt innan mina gillarkänslor övergår till älskarkänslor liksom

  • Svar på tråden Han gör mig osäker på hans känslor
  • Anonym (...)

    Handlingar säger oftast mer än ord. Men ta snacket ändå och fråga rakt ut..

  • sofiesofiea
    Anonym (...) skrev 2019-12-03 12:30:37 följande:

    Handlingar säger oftast mer än ord. Men ta snacket ändå och fråga rakt ut..


    Jag vågar inte riktigt ta upp snacket redan nu, är rädd att det ska vara för tidigt och att jag ska verka lite för påflugen. Känns redan som att jag kanske redan är det eftersom jag poängterar relativt ofta att jag gillar honom
  • Anonym (Andreas)

    Han kanske tycker att det är för tidigt att säga något mer djupare även om han innerst inne känner så. Att bli "jättekär" efter några veckor kan kännas lite väl för på.

    Efter fyra månader är många fortfarande på dejtingstadiet. Så mitt förslag är att chilla lite och bara ta det lugnt och ta det för vad det är.

    Ju mer du "kletar" in honom i gulliga kärleksförklaringar ju större är risken att han backar undan.

  • sofiesofiea
    Anonym (Andreas) skrev 2019-12-03 12:51:59 följande:

    Han kanske tycker att det är för tidigt att säga något mer djupare även om han innerst inne känner så. Att bli "jättekär" efter några veckor kan kännas lite väl för på.

    Efter fyra månader är många fortfarande på dejtingstadiet. Så mitt förslag är att chilla lite och bara ta det lugnt och ta det för vad det är.

    Ju mer du "kletar" in honom i gulliga kärleksförklaringar ju större är risken att han backar undan.


    Jaa, jag ju egentligen förståelse för det. Och jag försöker verkligen att ta det lugnt, ta det som det kommer. Funderar mest på ifall folk tror att det är lugnt eftersom jag uppenbarligen, tyvärr, har svårt att se det själv
Svar på tråden Han gör mig osäker på hans känslor