• Anonym (Hs)

    KLAMYDIA!

    Jag är snart klar med min antibiotika kur, på torsdag morgon. Men undrar om man får lov att ha sex på torsdag kväll då? Någon som vet?

  • Svar på tråden KLAMYDIA!
  • Anonym (Partnern da?)

    Tar aven partnerns antibiotikakur slut da, samma dag (sa du inte blir atersmittad)?

  • Anonym (Hs)
    Anonym (Partnern da?) skrev 2019-12-04 18:03:51 följande:

    Tar aven partnerns antibiotikakur slut da, samma dag (sa du inte blir atersmittad)?


    Jag har ingen partner. Han jag träffar nu har ej klamydia men vet jag har det!
  • Anonym (Partnern da?)

    Man kan ha klamydia utan symptom, sa om inte killen testat sig nyligen kan du inte vara saker pa att det inte ar han som smittat dig (eller att han inte har det).

    Kor med kondom om ni ar osakra, men tank pa att slemhinnorna kan vara skora efter en antibiotikakur.

  • hanna98
    Anonym (Partnern da?) skrev 2019-12-04 18:08:32 följande:

    Man kan ha klamydia utan symptom, sa om inte killen testat sig nyligen kan du inte vara saker pa att det inte ar han som smittat dig (eller att han inte har det).

    Kor med kondom om ni ar osakra, men tank pa att slemhinnorna kan vara skora efter en antibiotikakur.


    Vi har inte legat! Frågade om man kan efter man tagit sista tabletten, samma dag
  • Anonym (.)

    Jag har för mig att man ska skippa sex i 2 veckor efter sista tabletten, innan man har sex igen, för att minska risken för återsmitta. Kondom ger inget 100% skydd mot klamydia så jag skulle vänta helt klart.

    Tror att det kanske står mer om detta på fass, men jag vet inte vilken antibiotika du fått?

Svar på tråden KLAMYDIA!