• Alexi

    Bästa krämen för torr barnhud som inte svider?

    Vilken är bästa krämen för att smörja in barn (i skolåldern om det gör någon skillnad) som inte svider? Sonen är oerhört känslig för minsta svidande.

  • Svar på tråden Bästa krämen för torr barnhud som inte svider?
  • FruNyfiken

    Om det är över hela kroppen; Decubal. Finns på Apoteket och i flera olika varianter bl.a. för barn och extra känslig hud.
    Om det är visst ställe; Bepanthen

  • Alexi
    FruNyfiken skrev 2019-12-05 09:03:45 följande:
    Om det är över hela kroppen; Decubal. Finns på Apoteket och i flera olika varianter bl.a. för barn och extra känslig hud.
    Om det är visst ställe; Bepanthen
    Det är väl typ hela låren som är torra så här års.

    Så tack, ska köpa decubal!
  • Alexi
    Fjäril kär skrev 2019-12-05 09:21:47 följande:
    Välj en duscholja så slipper han bli mer torr
    Det har jag också funderat på. Kan du ge tips på någon som är bra?
  • Disa35

    Det finns ett märke som heter Weleda, som har massor av hudvårdsprodukter, som finns att köpa bl a på apotek, som är ekologiska och som inte kostar sådär fastligt mycket.
    Vi har babykrämen med kamomill till sonen, och den hjälper mot nästan allt Glad

  • annabellelee

    Locobase. Locobase repair är snäppet dyrare än vanlig Locobase, men är den bästa krämen om man är riktigt riktigt torr.

    Min dotter som har extremt torr hud får den föreskriven av hudläkare, som jag antar har koll på läget.

  • Alexi
    annabellelee skrev 2019-12-05 12:30:26 följande:
    Locobase. Locobase repair är snäppet dyrare än vanlig Locobase, men är den bästa krämen om man är riktigt riktigt torr.

    Min dotter som har extremt torr hud får den föreskriven av hudläkare, som jag antar har koll på läget.
    Bra! Och den svider inte på riktigt torr hud?
  • Disa35
    annabellelee skrev 2019-12-05 12:30:26 följande:

    Locobase. Locobase repair är snäppet dyrare än vanlig Locobase, men är den bästa krämen om man är riktigt riktigt torr.

    Min dotter som har extremt torr hud får den föreskriven av hudläkare, som jag antar har koll på läget.


    Är det rekommendation eller recept?

    Tänker så att det inte blir jobbigt för TS
Svar på tråden Bästa krämen för torr barnhud som inte svider?