• Lookingfor

Ruvning dec 2019

Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?

Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

• Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Lisun
    Shishii skrev 2020-02-18 18:18:08 följande:

Åh nej!! Har du testat något mer?

Nej jag lät faktiskt bli imorse för tänkte jag skulle hålla mig tills på fredag. Bröt ihop totalt sekunden jag satte mig i bilen efter jobbet, fy fan vad detta är jobbigt..
  • Jangeles
    Lisun skrev 2020-02-18 12:18:52 följande:

Ruvardag 11 och nu kom en blödning. Förmodligen mensen. Fan fan fan.

Nej nej nej.. vad ledsen jag blir för din skull <3
  • Shishii
    Lisun skrev 2020-02-18 19:20:49 följande:

Nej jag lät faktiskt bli imorse för tänkte jag skulle hålla mig tills på fredag. Bröt ihop totalt sekunden jag satte mig i bilen efter jobbet, fy fan vad detta är jobbigt..

Åh Jag vet vad du går igenom och det är så otroligt jobbigt! Själv började jag tappa hoppet efter ett gäng misslyckade återföringar och missfall men vill bara säga: HÅLL UT! Och tappa inte hoppet! Dessutom vill jag påpeka (utan att ge falska förhoppningar) att en blödning faktiskt inte behöver betyda något i tidig graviditet!!
  • FrokenBo

@Jangeles Ååååå vad bra! Vad glad jag blir för din skull!! Hejja! Man måste stå på sig.

@Shishii Håller tummarna för dig imorn på KUB UL!! Återkoppla gärna!

Jag fick mitt NIPT-resultat i tisdags. Det är en genetiskt frisk liten pojke :) <3 Lättnadens suck! Nu inväntar jag bara mitt morfologiska UL den 4e mars. Om allt är ok då så är det dags att ?go official ? :) På lör har jag en mental gräns. Det var nämligen då, 12+6 som mitt foster dog förra gången och jag var tvungen till en abort på sjukhus (miniförlossning).

Ska bli skönt att slippa hemlighålla! Då kan man ju äntligen gå med kläder som inte spänner eller trycker över magen. Är så oerhört känslig för minsta tryck nu. Tom mjukisbrallorma känns som ett järnbälte runt magen. Det handlar dock endast om känsla och att jag lagt på mig 3 kg och inte om att graviditeten är synlig. Men det kanske kommer om en månad eller så :)

• nypan78

Ruvar på en blastocyst eller 2 rättarw aagt, jobbigt!rd 5 idag och tjuvtestet visar blankt, så sprutan är ute ur systemet iallafall. Men hoppet sviktar ständigt...kan dwtta verkligen bli ngt? När testade ni positivt ni som tjuvade?

• Shishii
    FrokenBo skrev 2020-02-20 11:14:44 följande:

@Jangeles Ååååå vad bra! Vad glad jag blir för din skull!! Hejja! Man måste stå på sig.

@Shishii Håller tummarna för dig imorn på KUB UL!! Återkoppla gärna!

Jag fick mitt NIPT-resultat i tisdags. Det är en genetiskt frisk liten pojke :) <3 Lättnadens suck! Nu inväntar jag bara mitt morfologiska UL den 4e mars. Om allt är ok då så är det dags att ?go official ? :) På lör har jag en mental gräns. Det var nämligen då, 12+6 som mitt foster dog förra gången och jag var tvungen till en abort på sjukhus (miniförlossning).

Ska bli skönt att slippa hemlighålla! Då kan man ju äntligen gå med kläder som inte spänner eller trycker över magen. Är så oerhört känslig för minsta tryck nu. Tom mjukisbrallorma känns som ett järnbälte runt magen. Det handlar dock endast om känsla och att jag lagt på mig 3 kg och inte om att graviditeten är synlig. Men det kanske kommer om en månad eller så :)

Så himla underbart!!! <3

Tack, jag återkopplar absolut! Om du hinner se detta ikväll: har du lust att berätta lite kring vad exakt de tittar efter på Kub? Och vad är gränserna? Ex: för Downs är allt över 1:xxxx bra och högsta värdet är 1:xxxxx. Vore så tacksam :)
  • Shishii
    nypan78 skrev 2020-02-20 16:18:51 följande:

Ruvar på en blastocyst eller 2 rättarw aagt, jobbigt!rd 5 idag och tjuvtestet visar blankt, så sprutan är ute ur systemet iallafall. Men hoppet sviktar ständigt...kan dwtta verkligen bli ngt? När testade ni positivt ni som tjuvade?

Härligt, jag håller tummarna!

Jag testade svagt pos ruvardag 6-7 med en blasto!
  • FrokenBo

@Shishii Oj, jag kan inte riktigt redogöra för detaljerna men jag ger dig var jag fick för info. Det är ju ett kombinerat test där de väger samman olika faktorer, dels värden på blodprovet, dels måttet på nackspalten på fostret och dels mammans ålder, vikt mm.

Jag är 40 år och fick följande resultat. Risken för Downs dvs TR21, är enbart beräknat på ålder 1:86 men med allt sammanvägt fick jag 1:3844 dvs vääääldigt stor skillnad. Förhöjd risk sade BM var 1:200.

Risken för TR13 o 18 är på min ålder 1:130, sammanvägt fick jag 1:20 000 och riksgränsen var även här 1:200.

Hoppas det gav dig något iaf... Stort lycka till!!

• FrokenBo

Just ja, sedan undersöker de ju morfologiskts oxå dvs tittar att allt ser fint ut med fostrets utveckling typ att den har två hjärnhalvor, ett pickande hjärta, armar o ben samt de organ de kan identifiera.

Tips är att skriva ner frågor du vill ställa innan för när du väl är där så kommer känslorna ta över o du glömmer ALLT. Den emotionella reaktionen går inte att förbereda sig på. Det är ju första mötet med det nya lilla livet. Sedan blir du besviken att du glömde ställa dina frågor. Det kommer iaf jag att göra till nästa UL om 2v :)

• Shishii
    FrokenBo skrev 2020-02-20 17:39:25 följande:

Just ja, sedan undersöker de ju morfologiskts oxå dvs tittar att allt ser fint ut med fostrets utveckling typ att den har två hjärnhalvor, ett pickande hjärta, armar o ben samt de organ de kan identifiera.

Tips är att skriva ner frågor du vill ställa innan för när du väl är där så kommer känslorna ta över o du glömmer ALLT. Den emotionella reaktionen går inte att förbereda sig på. Det är ju första mötet med det nya lilla livet. Sedan blir du besviken att du glömde ställa dina frågor. Det kommer iaf jag att göra till nästa UL om 2v :)

Tusen tack för svaren! Jag ska absolut skriva ner alla frågor. Åh, så nervöst!
Svar på tråden Ruvning dec 2019