• Lookingfor

    Ruvning dec 2019

    Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?


    Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

  • Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-04-22 09:25:59 följande:

    Vad skönt med positiva besked!!<3


    Ja verkligen <3 ska på koll igen 5/5 för att följa upp!
  • Jangeles
    Shishii skrev 2020-04-22 20:47:26 följande:

    Ja jag håller med, det är tufft! Jag tänker även mkt på hur det blir efter att bebis kommer...kommer man våga träffa familj o vänner osv? Min mamma ska iaf vara ledig några veckor innan BF och vara i karantän så henne kan vi träffa. Vi har BF 24/8 och jag kommer nog ta ledigt från 1/8.

    Hur var rörelserna med din första graviditet? När började du känna ordentliga rörelser?

    Kram


    Ja det är mycket tankar, funderingar och ångest..

    Men vad klokt, och skönt att kunna träffa din mamma under bebis första tid:)

    Förra graviditeten kände jag inte rörelser förens närmare vecka 24 och under hela den graviditeten var de väldigt lugnt.. det var inte ofta jag kände av henne. Men nu så har jag känt tydligt sen vecka 20 och sambon kände för första gången igår:)
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-04-23 20:27:18 följande:

    Ja det är mycket tankar, funderingar och ångest..

    Men vad klokt, och skönt att kunna träffa din mamma under bebis första tid:)

    Förra graviditeten kände jag inte rörelser förens närmare vecka 24 och under hela den graviditeten var de väldigt lugnt.. det var inte ofta jag kände av henne. Men nu så har jag känt tydligt sen vecka 20 och sambon kände för första gången igår:)


    Ja verkligen mkt ångest...

    Ok, undrade mest pga att jag inte känner av bebis mkt alls. Någon liten puff och flimmer ibland men inte så påtagligt. Och BM menade på att jag från o med nu (v23) skulle vara uppmärksam på minskade fosterrörelser, men svårt när man knappt känner nåt haha! Men då kanske jag också kommer att känna av bebis snart, längtar
  • FrokenBo

    Hej på er! @shishii @jangeles :)

    Jösses vad frånvarande jag varit i denna tråd! Härligt att läsa att era RUL gått bra. Hur går det nu? Hur mår ni? Känner ni av era små guldklimpar ordentligt nu?

    Själv är jag nu i v 28 (27+2). Detta är ju min första o jag har moderkakan i framkant så det tog ett tag innan Lusse gav sig till känna. Men nu sprattlar han ordentligt på regelbundna tider. Jag har blivit otroligt mkt lugnare sedan jag började känna honom! Innan dess levde jag ju i ovisshet och helt beroende av UL för att få bekräftat att allt stod rätt till. Men nu får jag bekräftat flera ggr varje dag att Lusse lever o frodas :) Så himla tacksam!

    Jag har BF 30 aug och min ambition är att arbeta in i kaklet men kanske gå ngn vecka innan. Sedan kan ju kroppen vilja annat så vi får se vad som händer. Har sagt till chefen att det är bonus om jag kommer tillbaka efter semestern.

    Hur mår ni annars? Några åkommor?
    Själv har jag ont i ryggen, har huvudvärk vissa dagar och har börjat bli trött igen iaf vissa dagar (lite som de första 15 veckorna). Annars kan jag inte klaga. Men jag har svårt att skilja på vad som är gravidsymptom och vad som är symptom av att arbeta hemifrån. 

    Har ni några mer UL inplanerade? Jag ska göra både i v 32 och ett i v 38. 

    Styrkekramar till er o alla som kämpar med att bli gravida!!!

  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-06-02 16:52:21 följande:

    Hej på er! @shishii @jangeles :)

    Jösses vad frånvarande jag varit i denna tråd! Härligt att läsa att era RUL gått bra. Hur går det nu? Hur mår ni? Känner ni av era små guldklimpar ordentligt nu?

    Själv är jag nu i v 28 (27+2). Detta är ju min första o jag har moderkakan i framkant så det tog ett tag innan Lusse gav sig till känna. Men nu sprattlar han ordentligt på regelbundna tider. Jag har blivit otroligt mkt lugnare sedan jag började känna honom! Innan dess levde jag ju i ovisshet och helt beroende av UL för att få bekräftat att allt stod rätt till. Men nu får jag bekräftat flera ggr varje dag att Lusse lever o frodas :) Så himla tacksam!

    Jag har BF 30 aug och min ambition är att arbeta in i kaklet men kanske gå ngn vecka innan. Sedan kan ju kroppen vilja annat så vi får se vad som händer. Har sagt till chefen att det är bonus om jag kommer tillbaka efter semestern.

    Hur mår ni annars? Några åkommor?

    Själv har jag ont i ryggen, har huvudvärk vissa dagar och har börjat bli trött igen iaf vissa dagar (lite som de första 15 veckorna). Annars kan jag inte klaga. Men jag har svårt att skilja på vad som är gravidsymptom och vad som är symptom av att arbeta hemifrån. 

    Har ni några mer UL inplanerade? Jag ska göra både i v 32 och ett i v 38. 

    Styrkekramar till er o alla som kämpar med att bli gravida!!!


    Hej! Vad roligt med en uppdatering från dig, och vad härligt att höra att din oro stillats och att bebis är livlig :)

    Vad arbetade du med nu igen?.. minns inte om jag frågat :)

    Jag mår bra! Har gått in i vecka 30 nu (29+1 )Jag hade några tuffa veckor runt 25-28 kanske med mycket värk, kände mig tung men nu har de lättat och jag mår super bra! Klippte vår stora gräsmatta igår o väntade bara på att jag skulle bli sängliggandes men det har gått bra haha.

    Jag har också moderkakan framtill men har ändå känt tydliga starka rörelser från vecka 20 men nu är de mera lugna/svepande rörelser :) Inga mer Ul planerade om det inte visar sig att bebis ligger i säte vid vecka 35.. den lille gjorde de vid sista besöket men de kan jubha ändrats :)

    Jag går på semester nästa vecka sen har jag sökt graviditetspenning (jobbar i vården) så jag blir förhoppningavis hemma hela sommaren

    Sköt om dig! Kram
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-06-11 07:54:20 följande:

    Hej! Vad roligt med en uppdatering från dig, och vad härligt att höra att din oro stillats och att bebis är livlig :)

    Vad arbetade du med nu igen?.. minns inte om jag frågat :)

    Jag mår bra! Har gått in i vecka 30 nu (29+1 )Jag hade några tuffa veckor runt 25-28 kanske med mycket värk, kände mig tung men nu har de lättat och jag mår super bra! Klippte vår stora gräsmatta igår o väntade bara på att jag skulle bli sängliggandes men det har gått bra haha.

    Jag har också moderkakan framtill men har ändå känt tydliga starka rörelser från vecka 20 men nu är de mera lugna/svepande rörelser :) Inga mer Ul planerade om det inte visar sig att bebis ligger i säte vid vecka 35.. den lille gjorde de vid sista besöket men de kan jubha ändrats :)

    Jag går på semester nästa vecka sen har jag sökt graviditetspenning (jobbar i vården) så jag blir förhoppningavis hemma hela sommaren

    Sköt om dig! Kram


    Hej tjejer!

    Kul o höra att ni mår bra Jag är i vecka 29+3 nu och mår bra förutom ryggvärk som vissa dagar kan vara riktigt jobbigt! Känner av våran lilla eskimå varje dag med karatesparkar och annat, vilket är väldigt betryggande! Känns fortfarande märkligt att känna sparkar och verkligen förstå att man äntligen är gravid!! Jag har bf 24/8 och tror att jag kommer att ta semester från 1/8 för att hinna varva ner lite.

    Har ni skaffat allt till bebis än? Hur tänker ni kring Corona och besök efter att bebis har kommit?

    Kram på er <3
  • FrokenBo

    Hej på er!

    Skönt att höra att ni båda mår bra trots lite gravidkrämpor. Samma här men jag försöker se det som angenäma bekymmer :) För mig är det ryggen som är besvärlig. Har sedan ett par veckor börjat går till sjukgymnast och på gravidträning 2 ggr/vecka. Har dessutom fått hyra en sk Tens-maskin dvs en maskin med elektroder som man stimulerar spända muskler med. Det är väldigt skönt och kan rekommenderas. Det är dessutom väldigt skönt att komma igång med preggo-anpassad träning :) Utöver det så är det väldigt värdefullt för det blir som en mamma-grupp fast innan förlossning. Har fått en massa bra tips på olika saker jag behöver göra m bla F-kassan som jag annars hade missat :P

    Annars har jag blivit väldigt trött igen. Måste dra ner oerhört på tempot o lyssna på kroppen. Känns bra att ha semestern framför sig nu :) Däremot har jag det oerhört jobbigt med värmen. Bor i en extremt varm lgh dessutom. Jag som annars äääälskar sol o värme. Detta får bli ett mellanår helt enkelt :)

    Jag är nu i v 31 (30+1) och har BF 30/8. Jag ska ha semester v 28-31 planerar sedan att jobba v 32 och 33 med överlämning på jobbet. Tar sedan semester v 34 och 35 och jag är som sagt beräknad till sön v 35.  Jag jobbar på kommunen som chef för ett team som ansvarar för dricksvattenförsörjningen. Jag har således inget fysiskt krävande jobb och har kunnat jobba hemifrån mestadels av tiden sedan Coronas inträde. 

    Annars har jag inte tänkt så mkt gällande Corona o förlossning. Jag kan bara lita på att allt kommer att gå bra. Är tacksam att vi ha många och stora sjukhus i Sthlm. Jag kommer nog att be mamma att vara lite extra försiktig veckorna innan BF så att vi kan ses iaf. Annars känner jag att man får ta dagen som den kommer. Det är ju oerhört svårt att sia om dels hur situationen ser ut men även hur man själv kommer att reagera, känna o tänka efter BF. 

    Jag har faktiskt lyckats skramla ihop det mesta till lilla Lusse. Är så nöjd över det! Både fr ett ekonomiskt perspektiv men ffa fr ett miljömässigt perspektiv. Jag kan inte motivera att köpa en massa dyra nya saker som endast kommer att nyttjas till ett barn. Fick tex min bästa väns Bugaboo-vagn som jag lämnade in på totalservice. Känns toppen! Har handlat ytterst lite bebiskläder på rea bara för att ha till start. Annars har jag en lång lista på bra-att-ha-saker hemma till efter förlossningen. Typ amningsinlägg, bröstvårtsalva, blöjor (både till mig o Lusse), nappflaska och ersättning (om amningen inte skulle komma igång) mm.

    Jag har glömt bort, är det era första eller har ni kids sedan tidigare? Om det är första, hur har ni tänkt kring förberedelse-kurs? Själv tycker jag det känns sådär att pynta nästan 2000 kr/pers för en 2h kurs på webben... Har köpt boken "Att föda utan rädsla" som jag tänkte läsa under semestern. 
    Hur tänker ni?

    Nu längtar jag galet efter semester o att bara få vila o lyssna på kroppen! :)

    Styrkekramar!

  • FrokenBo

    Just ja, glömde fråga er om viktuppgång. Jag gick upp 7 kg fram till v 23 sedan dess har magen vuxit massor men jag har bara lagt på mig knappa 2 kg de senaste 6 veckorna. Jag är inte pinnsmal sedan tidigare men heller inte tjock.
    Hur ser det ut för er?

  • Shishii
    FrokenBo skrev 2020-06-23 10:31:31 följande:

    Just ja, glömde fråga er om viktuppgång. Jag gick upp 7 kg fram till v 23 sedan dess har magen vuxit massor men jag har bara lagt på mig knappa 2 kg de senaste 6 veckorna. Jag är inte pinnsmal sedan tidigare men heller inte tjock.

    Hur ser det ut för er?


    Jag har gått upp 8-9 kg sammanlagt...lär väl bli lite mer nu när bebbe ska lägga på sig mer fett
  • FrokenBo

    Hej på er!
    Hur går det? @Shishii @Jangeles Jag är nyfiken på leveranserna :) Vill minnas ni ligger lite före mig. Själv är jag beräknad till 29 aug så 2,5 veckor kvar o denna veckan är sista på jobbet. Jag ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning. Är sjukt less på att vara gravid nu. Vill bara påbörja mitt nya liv m lillen :)

  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-08-12 12:58:23 följande:

    Hej på er!

    Hur går det? @Shishii @Jangeles Jag är nyfiken på leveranserna :) Vill minnas ni ligger lite före mig. Själv är jag beräknad till 29 aug så 2,5 veckor kvar o denna veckan är sista på jobbet. Jag ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning. Är sjukt less på att vara gravid nu. Vill bara påbörja mitt nya liv m lillen :)


    Hej!! Vi är beräknade till 26/8 så inte så långt ifrån :) starkt gjort att jobba så länge! Jag har varit hemma sedan i mitten på juni :) jag mår bra, inga speciella känningar förutom mycket sammandragningar och stickningar/ilningar i underlivet. Var hos BM idag och bebisen ligger väldigt långt ner men ej fixerad, blodtrycket börjar dra iväg lite så ska på en extra kontroll nästa veckan ( fått en del huvudvärk av detta men de går över med alvedon) hur mår du?:)
  • FrokenBo

    Hej på er!

    Lång time...!

    Hur har det gått m förlossningarna o de första månaderna?

    Jag fick en liten Lucas den 22 aug. Allt har gått toppenbra! Amningen funkar fint o han växer så det knakar. Han är väldigt snäll o jag är såååå himla lycklig! Sömnbristen känns i det avseendet sekundär ????????

  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-11-11 09:40:31 följande:

    Hej på er!

    Lång time...!

    Hur har det gått m förlossningarna o de första månaderna?

    Jag fick en liten Lucas den 22 aug. Allt har gått toppenbra! Amningen funkar fint o han växer så det knakar. Han är väldigt snäll o jag är såååå himla lycklig! Sömnbristen känns i det avseendet sekundär ????????


    Hej!!

    Stort grattis! Kan du inte berätta lite om förlossningsförloppet? Vore kul att läsa :)

    Vi blev igångsatt 1 vecka efter bf.

    Fick 5 eller 6 doser cytotec och hann vara inskriven på förlossningen i 48 minuter innan lillebror gjorde Entré.

    Så nöjd och tacksam över ännu en fantastik förlossning, hade rejält ont i 2h och körde på med lustgas som smärtlindring. En liten Elton på 3416g och 50 cm

    Amning och sömn funkar fint, vi samsover så är knappt vaken på nätterna :)
Svar på tråden Ruvning dec 2019