• Anonym (Tipz)

    Tipsa om bra/goda lågprisvaror!

    Vilken eller vilka varor som räknas som budget-varor kan du rekommendera?

  • Svar på tråden Tipsa om bra/goda lågprisvaror!
  • Aniiee

    Coops X-tra-varor håller, för priset, generellt hög klass. De krossade tomaterna är inte vidare, men resten är ok.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Qlöz

    Nettos chips av märket Snaxter är riktigt goda, har bara smakat sourcream men de är godare än olw och estellas. Kostar 13kr

  • Anonym (Ica b)

    Ica basic våtservetter (som man använder till blöjbyte egentligen) är jättebra att rengöra det mesta med. Funkar även till spegel. Löser upp smuts väldigt bra. Och billigt.

  • MajaMaria79

    bomullsspads-Ica Basic 
    Idisktrasor av typen Wettex -Ica Basic   - 10 st 19 kr
    Mjölk/yoghurt/smör - vilket fabrikat som helst.
    Tabasco - billigast möjligt
    Maskindiskmedel - icas egna
    Tvättmedel - icas Skona
    Frysta grönsaker - spelar ingen större roll
    Bubbelvatten- märke kvittar helt
    Frukt- de större påsarna med typ äpplen på Lidl är kanon
    Mjöl och socker kan man också köpa vilket som utom Nettos strösocker som inte riktigt löser sig. 
    Glass - Lidl har absolut bäst glass

    Saker att aldrig köpa billigt (enligt mig) 
    Handdiskmedel - Yes är bättre
    Majs - Green gigant är godare
    Krossade tomater - lite dyrare är mycket godare
    Kaffe - man ska välja det man föredrar, jag köper Zoegas Mollbergs, eller Lavazza

  • Qlöz

    Har börjat gilla LIDL mer och mer faktiskt. Hade nog förutfattade meningar innan men de har riktigt fina grönsaker, frukt och hembakat. Glassen är fantastiskt och de har alltid något nytt roligt man kan testa. Köpte potatisterriner häromdan som var gudomligt goda. Bästa jag ätit nånsin!

    Netto ligger nära men jag handlar helst inte där för det är stökigt och ojämn kvalitet. De där chipsen jag nämnde var tydligen på extrapris. De kostar 18kr annars så de är kanske ingen budgetvariant.

    Nettos plastpåsar är tyvärr sämst. De går inte att återanvända för de passar inte soptunnan.

Svar på tråden Tipsa om bra/goda lågprisvaror!