• Anonym (.)

    På Facebook - Det tar längre tid för kvinnor att acceptera ens vänförfrågan än män - Varför?

    Det här med att det tar lång tid för kvinnor att acceptera ens vänförfrågan. Varför är det så? Jag har märkt att hos män så tar det snabbare att acceptera. Medan när jag har skickat en vänförfrågan en kvinnlig människa som man nyligen har klickat/blivit vän med så tar det längre stund att de accepterar vänförfrågan.

    Känner ni kvinnor igen er?

    Jag är en man.

  • Svar på tråden På Facebook - Det tar längre tid för kvinnor att acceptera ens vänförfrågan än män - Varför?
  • Anonym (Ida)

    För att kvinnor är mer kräsna och inte vill ha vem som helst som vän på facebook, och att många kvinnor får så mycket vänförfrågningar från okända män att det är tröttsamt.

  • Anonym (Äckelkarens)

    Låt oss kalla det en sprts karens där vi är rädda och oroliga. För att vi kvinnor konstant måste sortera "inviter" från män. Att man hela tiden måste avgöra om något så simpelt som att acceptera en vänförfrågan kommer leda till att man får oönskade kukbilder, att han tror man vill ligga (och också använder godkännandet som hävstång när han tjatar) och att alla runtomkring skuldbelägger en den dag man tröttnar och blockar. "Men om du inte ville ha (oönskad, sexuell) kontakt med honom varför blev du vän med honom på fb?".

    Sorgligt men sant.

  • Anonym (eee)
    Anonym (.) skrev 2019-12-08 09:29:59 följande:

    Det här med att det tar lång tid för kvinnor att acceptera ens vänförfrågan. Varför är det så? Jag har märkt att hos män så tar det snabbare att acceptera. Medan när jag har skickat en vänförfrågan en kvinnlig människa som man nyligen har klickat/blivit vän med så tar det längre stund att de accepterar vänförfrågan.

    Känner ni kvinnor igen er?

    Jag är en man.


    Jag skrattade när jag läste :) 
    Du vill alltså adda kvinnor du knappt känner? 

    Om man inte tydligt har bestämt (tex att man träffats på en datingsite och då bestämt att adda varann på Fejan) så är det väl klart att man inte bara lägger till folk hur som helst? Inte jag i alla fall. Men det gäller alla som skickar till mig. Jag har en säljsida på Facebook och ibland händer det att kunder där vill lägga till mitt privata konto, men det vill ju inte jag alls. Det är ju därför jag skiljer på säljsidan och min privata sida. 

    Ä du rätt ung, TS? jag har förstått att man som yngre kanske inte tänker likadant utan bara lägger till för det är "kul". Jag och många andra vill bara ha folk man faktiskt känner på FB. 
Svar på tråden På Facebook - Det tar längre tid för kvinnor att acceptera ens vänförfrågan än män - Varför?