• Anonym (förvånad)

    Får kommentarer att jag liknar min sambos ex. Vad handlar det om!?

    Jag har varit tillsammans med min sambo i 1 år.
    Vid ett flertal tillfällen har jag fått kommentarer att jag liknar hans ex till utseende.
    Inte som person, utan bara utseendemässigt.

    Vad tusan handlar sånt om!?
    Vad är syftet med att personer säger sånt och påpekar det?

    Jag får en klump i magen att personer tror att han är tillsammans med mig för att jag påminner om hans förra tjej. Men jag är ju en hela annan person.

    Men som sagt, varför säger personer sånt?

  • Svar på tråden Får kommentarer att jag liknar min sambos ex. Vad handlar det om!?
  • Anonym (Vivi)

    Men det är inte konstigt om du skulle likna exet. Det har ju gjorts studier på att man gärna väljer en partner som liknar en själv eller familj. Så dra det ett steg längre, du är inte vald pga exets utseende utan för att ni båda har ett utseende som din partner dras till. Förstår du hur jag menar? Oavsett om hon funnits förut eller ej så hade han ju valt dig ändå.

  • Anonym (förvånad)
    Anonym (Vivi) skrev 2019-12-08 09:54:41 följande:

    Men det är inte konstigt om du skulle likna exet. Det har ju gjorts studier på att man gärna väljer en partner som liknar en själv eller familj. Så dra det ett steg längre, du är inte vald pga exets utseende utan för att ni båda har ett utseende som din partner dras till. Förstår du hur jag menar? Oavsett om hon funnits förut eller ej så hade han ju valt dig ändå.


    Tack för ditt svar!
    Jag har ju låg självkänsla och jag blir så osäker på allting när jag får såna kommentarer. Och ledsen, för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå syftet.

    Jag har nämnt detta för min sambo som hävdar att vi inte alls är lik, han känner ju oss båda och vi är så olika som personer så han ser ju helhetsskillnad. Han tycker ju jag är 100ggr bättre som person för deras förhållande var inte så skoj, men alla oförskämda människor runt oss!? Vad är problemet.
  • Anonym (Z)

    Exakt så var det med mitt ex också. Jag fick höra att jag var så lik hans ex. Det konstiga var att hans ex var strippa och varit med på dokusåpa på tv. Jag var inte alls så. De var vänner men jag fick aldrig träffa henne live. Bara såg henne på tv. Såg verkligen inte likheten.

    Du får tänka att han inte är med henne utan med dig. Hade de fortfarande haft känslor för varandra så hade de aldrig gjort slut. Det kommer alltså inte att bli dom igen. Vet du varför det tog slut?

  • Anonym (förvånad)
    Anonym (Z) skrev 2019-12-08 10:05:19 följande:

    Exakt så var det med mitt ex också. Jag fick höra att jag var så lik hans ex. Det konstiga var att hans ex var strippa och varit med på dokusåpa på tv. Jag var inte alls så. De var vänner men jag fick aldrig träffa henne live. Bara såg henne på tv. Såg verkligen inte likheten.

    Du får tänka att han inte är med henne utan med dig. Hade de fortfarande haft känslor för varandra så hade de aldrig gjort slut. Det kommer alltså inte att bli dom igen. Vet du varför det tog slut?


    Grejen är att deras förhållande var dåligt i ett halvår och sen fick han veta att hon vänsterprasslade.
    Men han blev inte sårad för han hade tappat känslor så han tyckte ju hon var svinig som inte gjorde slut först, men annars gjorde det ingenting säger han.

    Han jobbar med hennes nya kille nu och dom har blivit vänner, så han har verkligen inga problem med något.

    Så JAG är ju trygg med att min sambo älskar mig för den JAG är.
    Men jag stör mig så otroligt på folk runt omkring, vill folk verkligen avsiktligt göra en ledsen?
  • Anonym (Z)
    Anonym (förvånad) skrev 2019-12-08 10:12:24 följande:

    Grejen är att deras förhållande var dåligt i ett halvår och sen fick han veta att hon vänsterprasslade.

    Men han blev inte sårad för han hade tappat känslor så han tyckte ju hon var svinig som inte gjorde slut först, men annars gjorde det ingenting säger han.

    Han jobbar med hennes nya kille nu och dom har blivit vänner, så han har verkligen inga problem med något.

    Så JAG är ju trygg med att min sambo älskar mig för den JAG är.

    Men jag stör mig så otroligt på folk runt omkring, vill folk verkligen avsiktligt göra en ledsen?


    Folk är tanklösa och bittra tyvärr. Alla är mer eller mindre ego idag och tänker inte längre än vad näsan räcker. Se bara här så otrevlig stämning det är.

    Du kanske kan ändra hårfärg eller frisyr eller nått annat som kan påminna om henne. Men det kvittar nog om de väl har sett dig en gång och konstaterat att du är lik henne. Är hon snygg så ta det som en komplimang!
  • Anonym (Folk och fä)

    Folk är i grund och botten avundsjuka eller mår jävligt dåligt själva och då ska alla andra med må dåligt och ligga sömnlösa och fundera en massa.,

    Tänk så istället.

    Plus att man dras ju till ett visst utseende.

    Brunetter, blonda, långa, korta, mulliga, smala.

    Ett test du kan göra för att verkligen vara säker på att han inte ville ha en "kopia" av henne är att tillfälligt göra om dig.

    Färga håret och börja prata skånska och plötsligt gilla fia med knuff och öl till exempel.

    Du förstår vad jag menar ????????

  • Anonym (förvånad)
    Anonym (Z) skrev 2019-12-08 10:38:08 följande:
    Folk är tanklösa och bittra tyvärr. Alla är mer eller mindre ego idag och tänker inte längre än vad näsan räcker. Se bara här så otrevlig stämning det är.

    Du kanske kan ändra hårfärg eller frisyr eller nått annat som kan påminna om henne. Men det kvittar nog om de väl har sett dig en gång och konstaterat att du är lik henne. Är hon snygg så ta det som en komplimang!
    Jo men det är ju det som är saken också, hon ser säkert bra ut men hon är ju en sån som är lång, blond, smal, mörka ögon, tatueringar, och gör fransar och naglar. Det är klart hon ser okej ut men lite som en "förvuxen fjortis" på ett sätt..

    Jag gör inget för mitt utseende, jag är också lång, blond, smal, bruna ögon men är äldre än henne, 5-6 år äldre. Gör varken fransar eller naglar och inga tatueringar. Hon ser ut som en paradise hotel-deltagare men det gör INTE jag!

  • Anonym (förvånad)
    Anonym (Folk och fä) skrev 2019-12-08 10:40:30 följande:

    Folk är i grund och botten avundsjuka eller mår jävligt dåligt själva och då ska alla andra med må dåligt och ligga sömnlösa och fundera en massa.,

    Tänk så istället.

    Plus att man dras ju till ett visst utseende.

    Brunetter, blonda, långa, korta, mulliga, smala.

    Ett test du kan göra för att verkligen vara säker på att han inte ville ha en "kopia" av henne är att tillfälligt göra om dig.

    Färga håret och börja prata skånska och plötsligt gilla fia med knuff och öl till exempel.

    Du förstår vad jag menar ????????


    Haha, ja... Min sambo skulle älska mig oavsett, men jag STÖR IHJÄL mig på människor som ska påpeka något.

    Typ i detta fall känns det som att andra tycker vi är lik men hon är snyggare än mig.
    Om man ny vill vara snygg. Jag är hellre söt och rolig, än snygg.
  • Anonym (förvånad)

    Dock är det ju många som påpekat samtidigt att vi är lik till utseende men olika som personer.
    Och vad spelar det för roll hur man ser ut, men attraheras ju som sagt av en person men man lever ju med och väljer en personlighet.

  • Pope Joan II
    Anonym (förvånad) skrev 2019-12-08 10:12:24 följande:
    Grejen är att deras förhållande var dåligt i ett halvår och sen fick han veta att hon vänsterprasslade.
    Men han blev inte sårad för han hade tappat känslor så han tyckte ju hon var svinig som inte gjorde slut först, men annars gjorde det ingenting säger han.

    Han jobbar med hennes nya kille nu och dom har blivit vänner, så han har verkligen inga problem med något.

    Så JAG är ju trygg med att min sambo älskar mig för den JAG är.
    Men jag stör mig så otroligt på folk runt omkring, vill folk verkligen avsiktligt göra en ledsen?
    Det tror inte jag att de vill. De tycker nog snarare att hon såg bra ut och tror att du tar det som en komplimang att ni liknar varandra. För att de avsiktligt ska såra dig måste de ju först förstå eller få vetskap om att det här är en sak du blir ledsen över att höra. Alla känner ju inte på det sättet. 

    Jag till exempel fick ofta av många höra att jag var uteseendemässigt lik min före detta svärmor. Jag tog inte det minsta illa upp över det men det finns det säkert andra som hade kunnat göra. 

    Men visst, det är klart att det kan finnas en och annan som vill pika dig på ett elakt sätt, men varför har ni i så fall sådana människor i bekantskapskretsen? Man bör väl omge sig med välmenande vänner och gör man det så vet man att de inte menar något illa även om de skulle råka säga något som man själv tar illa upp av eller tycker är mindre väl genomtänkt.
Svar på tråden Får kommentarer att jag liknar min sambos ex. Vad handlar det om!?