• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-18 09:51:44 följande:

Okej ja då har du ju bra koll på äl. Jag började trampa denna månad vilket var bra eftersom jag har haft typ 8pos äl test denna månad så hade varit ännu mer förvirrad utan:) vi är bara på försök två, har ett barn sedan tidigare. Försök 1 blev jag gravid med missfall typ 4 dagar efter plus. Nidå?

Gick det snabbt att bli gravid med första barnet?:) vi har aktivt försökt sedan i somras men slutade med p-piller för ca 4 år sedan och har haft galna cykler, typ 3-4 ägglossningar per år. Det är nu sista året som ÄL har kommit oftare men ändå typ 35-50 dagars cykler, funderar på att söka hjälp snart då det känns som det aldrig kommer gå. Använder du natural cycles? Ser du där att du får ägglossning varje månad?:)
  • amandakollb
    s0ff skrev 2020-01-18 08:37:40 följande:

Håller med! Det går åt en hel del tester när man är så oregelbunden....

sen i mars 2019.. en cykel med Apiforce. Snart två, mensen kommer imorgon, om jag ska lita på tempen som dalar :((

Haha verkligen!! Blir en del pengar på alla dessa test men såklart värt det om man tänker vad det kan leda till!

Åh hatar när man verkligen får hopp när det närmar sig bim och sen sjunker tempen.. jag håller tummarna att mensen inte kommer!
  • ally01
    amandakollb skrev 2020-01-18 14:40:37 följande:

Gick det snabbt att bli gravid med första barnet?:) vi har aktivt försökt sedan i somras men slutade med p-piller för ca 4 år sedan och har haft galna cykler, typ 3-4 ägglossningar per år. Det är nu sista året som ÄL har kommit oftare men ändå typ 35-50 dagars cykler, funderar på att söka hjälp snart då det känns som det aldrig kommer gå. Använder du natural cycles? Ser du där att du får ägglossning varje månad?:)

Hej, för tre år sedan när vi fick nr1 blev det på fjärde försöket tror jag. Men precis som för dig har jag varierande längd på cyklerna så blev ju mer än fyra månader i tid. Har cykler mellan 35 och 50 dagar (denna dock längre). Vanligtvis ägglossning vid dag 25.

Förre gången provade jag rosenrot för att korta ner cykeln och den gången blev jag också gravid. Kanske något du kan prova?

Jag kan se att min äl kommer varje cykel hittills, dock inte varje månad:) hur ser dina tidigare kurvor ut då?
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-18 13:53:37 följande:

Jag hoppar in här! Är på äl+6 idag och nu händer de grejer.. brösten är helt annorlunda. Större, spända och hårdare bröstvårtor?! Samt en del humör :/ hade en galen molvärk i förrgår och igår men idag har de lättat. Tempen är högre än vanligt. Hoppppas!! Tredje ägglossningen efter missfall i juli. Någon som ligger runt samma dag som har liknande symptom?

Hej! Hade ÄL i måndags så är typ på samma dag som dig :)! Har upplevt lite små stick i magen men ingen super molvärk. Tempen har också ökat lite, ca 0,3-0,5 grader. Har fått nässelutslag på bröstet och handlederna idag men vet inte om det har någon koppling, återstår att se haha :D
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-18 14:49:48 följande:

Hej, för tre år sedan när vi fick nr1 blev det på fjärde försöket tror jag. Men precis som för dig har jag varierande längd på cyklerna så blev ju mer än fyra månader i tid. Har cykler mellan 35 och 50 dagar (denna dock längre). Vanligtvis ägglossning vid dag 25.

Förre gången provade jag rosenrot för att korta ner cykeln och den gången blev jag också gravid. Kanske något du kan prova?

Jag kan se att min äl kommer varje cykel hittills, dock inte varje månad:) hur ser dina tidigare kurvor ut då?

Har faktiskt läst om både rosenrot och apiforce så det är något jag är sugen på testa, dock har jag hört nackdelar också att vissas cykler blivit helt galna så vet inte riktigt om jag vågar typ!

Denna cykel kommer nog blir runt 45-50 dagar om ÄL kommer inom några dagar. De tre senaste cyklerna har varit runt 36-40 dagar.. jag funderar faktiskt på att söka hjälp snart för detta, är det något ni har funderat på?:)
  • Snarttrettiochtrevar89

Höll mig i 3,5 timmar och drack ingenting men testet var negativt. Jag vet inte. Jag kanske faktiskt har en infektion som spökar till det. Har 37,6 i temp vilket är väldigt högt för mig. Jaha, bara att avvakta.

• EllieB
    Tjoppa12 skrev 2020-01-18 13:10:09 följande:

Bekräftat idag <3

Grattis!! Från vilken dag fick du plus på stickorna?
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-18 14:58:19 följande:

Hej! Hade ÄL i måndags så är typ på samma dag som dig :)! Har upplevt lite små stick i magen men ingen super molvärk. Tempen har också ökat lite, ca 0,3-0,5 grader. Har fått nässelutslag på bröstet och handlederna idag men vet inte om det har någon koppling, återstår att se haha :D

Jaha ja då är vi nära :D

Oj de låter jobbigt? När jag var gravid sist så hade jag problem med att det kliade på brösten och händerna.. kanske de kan vara en sån grej för dig å?

När ska du börja smygtesta haha?
  • Tjoppa12
    EllieB skrev 2020-01-18 16:23:52 följande:

Grattis!! Från vilken dag fick du plus på stickorna?

Tack! Från bim-5 (äl+9) med testa tidigt
  • Anonym1891

Är på bim+2 idag och fick det här testet nyss... Vad tror ni? Vi hoppas på att få till ett syskon till dottern