Anonym (jaha) skrev 2019-12-11 17:55:39 följande:
Ja, och just i denna fråga så är det du som tror och andra som VET att en kvinna och en man inte är samma sak biologiskt.
Ja man kan dra ner skillnaderna mellan könen till viss del medicinskt men inte allt, och att transmän inte får tävla mot kvinnor är ett ypperligt bevis för det.
Biologiska skillnader ÄR svartvita, de förändras inte för att man tror eller känner saker.
Jodå, du kan absolut hjälpa det genom att sluta dra på dig offerkoftan varje gång någon inte håller med dina märkliga åsikter om ägarskap.
Du kan ta denna diskussion med dig själv, då det är dina ord.
Ägarskap är tydligt, och när man försöker äga människor för ens egna syften, som ofta är inget alls utan bara en havererad åsikt om att man kan äga människors sätt och leva.
precis som du ens hade med det och göra från början, hybris är ordet som beskriver detta också.
Dock lägga orden i min mun, det ja du försöka med.
Som detta med ägarskap och offerkofta, finns inget offer i att identifiera saker som är irrelevanta.
Dock finns det offer i de som lägger ned sakligheten, och går över till ad hominem som det också blev där.
Min person är inte sakligt, kommer aldrig bli heller.
Sak är att de som ändra sig tar östrogen som försvagar musklerna, men tar inte bort överflödig muskelmassa.
Det verkar vara en sak som är helt ouppnåeligt att komma över för vissa.
Inte heller har man någon poäng med svartvit argumentation i en såpass komplex fråga.
Och går man över till tex Semenya, så blir diskussionen så extremt komplicerad att det inte längre ens finns svar som funkar i generella termer eller ens nära.
Och absolut inte på de som byter kön och tar östrogen i samband med detta.
För där pekar på att det saknar betydelse.
En del är som min farsa och som jag analyserat det(då det upprepar sig på många ställen och personer), man ser en MAN framför sig, sen är allt efter helt blockerat.
Och de klarar inte av att ta in fakta efter den punkten, vilket är direkt och inte överhuvudtaget för många av dom.
Frågan är komplex, men lägga orden i mun mun.
Så är det bara du som säger nått, inte jag. då det var dina ord.