SMINKTIPS
Håller med ember eyes. Om du är ovan så börja med lite. Jag hade inte heller slängt ut pengar på jättedyra produkter utan välja något i lagom prisklass och gärna pt det billigare hållet. Dyrare är bättre att man köper när man vet mer vad man vill ha. Lumene har tex bra hudvårdsprodukter, bb och cc cream i ok pris.
En bb-cream i rätt nyans är en bra början.
Mascara
Köp en palett med naturliga skuggor på hm tex, titta på en tutorial på youtube hur du kan lägga den fint.
Har du ljusa ögonbryn kanske du vill ha en brynprodukt. Men se till att den inte är för mörk. Fyll bara i dem gör inga instagrambryn, det kommer se koko ut.
Kanske en bronser eller ett rouge. Även här, titta på en sminktutorial på någon som lägger en naturlig makeup.
Om du börjar med de produkterna så behöver du en eller två penslar till mascaran en till applicering och en för . Man kan ju också använda applikatorn i asken men jag tycker det är svårare. En borste till blush, och ev en till bronser om du ska ha det. Du kan säkert hitta ett paket med borstar på typ hm men flera olika sorter i.
Bb-cream kan man ta på med händerna.
Öva innan själva tillfället och titta på tutorials. Jag tycker tex Wayne Goss gör bra tutorials för fina naturliga sminkningar.