• Anonym (Nina)

    Vän som kväver mig!

     


    Jag har en vän som jag känt sedan barnsben. Vi har varit med om mycket roliga saker tillsammans och delar många minnen. Vi har för det mesta alltid kul ihop och jag kan lita på henne till 100 %. Det finns dock ett problem; hon kväver mig! Min vän är väldigt sällskapssjuk och vill gärna ses och höras väldigt ofta. Hon har väldigt mycket energi och vill hitta på saker hela tiden; fika, träna, festa, shoppa, resa etc. Jag är lugnare av mig, lite introvert och föredrar ett lugnare tempo i allmänhet. Jag har ett behov av att vara själv ibland och att umgås med andra vänner. Jag har dessutom ett jobb som i vissa perioder på året tar upp mycket av min tid. Jag vill fortsätta ha kontakt med min vän, men vill inte höras och ses lika ofta som hon vill. Har försökt att förklara detta för henne, men hon varken förstår eller vill acceptera. Hon påstår att jag ALLTID tackar nej till henne. Något jag dock inte tycker stämmer? Vi ses kanske en gång varannan vecka, ibland mer eller mindre. Jag tycker att det räcker så. Hur förklarar jag för henne att jag inte vill ses lika ofta som hon, utan att såra hennes känslor?


     

  • Svar på tråden Vän som kväver mig!
  • Anonym (U)

    Säg som det är.

    Lyssnar hon inte är hon ingen riktig vän.

    En äkta vänskap måste vara på bådas villkor , och båda måste trivas / må bättre av vänskapen.

Svar på tråden Vän som kväver mig!