Hur hanterar jag hans obefogade misstänksamhet och svartsjuka?
Hej!
Jag vill börja med att säga att vi redan har en tid till familjerådgivning bokad, jag söker bara råd i väntan på att vi får börja gå dit.
Så, det är alltså så att min pojkvän är väldigt misstänksam mot mig. Allt jag gör tror han att jag har dolda motiv till.
Jag är arbetslös och hemma på dagarna. En dag satte han sin ena mobil på laddning i sovrummet och slog på ljudinspelning utan min vetskap när han gick hemifrån. Han blev sedan asförbannad när han hörde att jag onanerat.
Jag blev istället sjukt besviken och körde ut honom ur lägenheten ett tag. Man bevakar inte sin partner!
Här är några saker han har problem med att jag gör:
Tar med mobilen på toaletten. (Jag kan ju snacka med nån annan i smyg)
Onanerar (Han känner sig värdelös, speciellt om jag använder något penetrativt)
Sminkar mig när jag ska t.ex. gå på stan med en tjejkompis. (varför sminkar jag mig inte för honom?)
Inte svarar på en gång i telefonen eller på messenger. (Jag är ju alltid klistrad vid telefonen så vad är det jag håller på med som tar min uppmärksamhet?)
Här är några saker som på sistone fått honom att vara misstänksam:
Jag hade vridit på dygnet och valde att dygna för att ställa rätt igen.
(Vad höll jag på med på natten? Ville jag vara ifred från honom för att göra något? Vad är det jag döljer?)
Precis när han kom hem från sin utbildning stängde jag lådan på nattduksbordet. (Vad hade jag däri att göra? La jag tillbaka en sexleksak?)
Vad har jag gjort då för att förtjäna detta?
Enligt honom så säger jag ofta att jag ska göra saker (typ plocka i diskmaskinen) och sen blir det inte av och detta har förstört hans tillit till mig.
Jag vill påpeka att jag inte går på krogen. Jag har bara några få vänner jag umgås med ibland. Är i princip alltid hemma. Och jag har aldrig varit otrogen eller flörtat med någon annan.
Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Jag blir arg och frustrerad på att behöva försvara mig mot vaga anklagelser om att dölja saker hela tiden.
Har det hänt att jag onanerat utan att berätta det? Ja, men jag har inte ljugit om han frågat.
Har endast låtit bli att berätta för han gör en så stor grej av det.
Jag onanerar inte för att han inte duger. Jag gör det ibland för att komma i harmoni med min egen kropp. Att ha en kravlös mysig stund för mig själv. That's it.
Alla råd uppskattas utom "dumpa honom".