• Mikkans

    Ägglossningstest/munkpeppar/tempa/fertilitetsmonitor

    Hej på er!

    Jag håller på att drunkna i djungeln av olika sätt att spåra ägglossning för att försöka bli gravid. Jag har PCO och lång cykel 38-45 dagar. Ägglossningstest ger aldrig utslag så har igår börjat med munkpeppar för starkare ägglossning. Har även köpt en fertilitetsmonitor. Någon med pco som är hjälp av en sådan även om det inte är rekomenderat för "sånna som oss". Vad hjälpte er mest? Dela gärna med er av era erfarenheter och tankar så kanske vi kan följas åt..

  • Svar på tråden Ägglossningstest/munkpeppar/tempa/fertilitetsmonitor
  • feliciamaria24

    Jag hittade min ägglossning genom att först ladda ner natural cycles och använda temp , där fyllde jag i senaste mens osv och efter 2-3 mån ser man ett mönster. Då började jag även använda clearblue ägglossningstest som endast visar positivt elr negativt (inte de som blinkar) runt dagarna då natural cycles trodde att jag hade ägglossning.

    Jag har också pcos men blev gravid efter 4 månader och är gravid just nu. De är lite frustrerande med all temp och ägglossnings stickor man tar flera dagar i rad och dom är dyra. Men värt om man verkligen vill ge allt.

    Tips är att ta ägglossnings stickorna kl 14 efter att inte ha kissat på minst 2 timmar. Jag fick aldrig utslag innan kl 14 men verkar som vanligaste LH höjning sker runt kl 14 för dom flesta.

  • Mikkans

    Åh så bra tips! Jag hoppas att tempningen funkar på mig.. hur såg din cykel ut innan graviditeten?

  • feliciamaria24

    Åt p-piller i 3 år innan , så hade regelbunden p-piller mens som alla får.. så vet inte riktigt hur min egna cykel såg ut. Men min cykel efter jag slutade med p-pillerna var cirka 32-34 dagar och ägglossningen varierade endast på typ 1-2 dagar.. som sagt blev gravid 4 mån efter jag slutade med p-piller. Trodde de skulle ta runt 1 år då min barnmorska visade mig på ultraljudet hur jag hade typ 10 blåsor på vardera äggstock. Fortsätt kämpa och mäta. Tillslut så lossnar ett litet ägg o har man haft sex då är de stor chans! Lycka till

  • Mikkans

    Okej.. min cykel brukar varierar mellan 38-45 dagar tyvärr. OM jag ens ägglossar ellee nara får blödningar. Men nrukar få symptom med bröstsmärtor och mensvärk..

Svar på tråden Ägglossningstest/munkpeppar/tempa/fertilitetsmonitor