• Anonym (TS)

    Ni med ADD- Medicinerar ni?

    Vilken medicin i så fall? Har den några biverkningar? Ändras personligheten?

  • Svar på tråden Ni med ADD- Medicinerar ni?
  • Anonym (E)

    Tar Elvanse 30mg. Biverkningar jag har är muntorrhet och känner inte direkt hunger, så jag måste ha påminnelser om att äta. Har inte fått annan personlighet än innan. Dock började de har mindre och mindre effekt efter någon månad.

  • Anonym (TS)
    Anonym (E) skrev 2019-12-11 18:02:53 följande:

    Tar Elvanse 30mg. Biverkningar jag har är muntorrhet och känner inte direkt hunger, så jag måste ha påminnelser om att äta. Har inte fått annan personlighet än innan. Dock började de har mindre och mindre effekt efter någon månad.


    Muntorrhet har jag redan på grund av annan medicin. Kanske kan bli värre? :-O

    Känner du att de funkar?
  • Anonym (E)

    Kanske finns en risk? Min kontakt på sjukhuset sa att muntorrhet är mer eller mindre garanterad biverkning av medicinen och ofta stannar så länge man äter medicinen.

    För mig fungerade medicinen bra i början men har snabbt fått sämre och sämre effekt.Blev mer vaken under dagarna först, men aldrig sådär "klar i huvudet" som vissa pratat om att dom får när dom tar sån här medicin. Men efter någon månad med den här dosen började jag bli mer och mer trött igen och har svårt att fokusera osv. Har testat högre dos men då fick jag för hög vilopuls. Från min normala ca 65 slag/minut till över 100. Jätteobehagligt.

Svar på tråden Ni med ADD- Medicinerar ni?