• Daniel75Hva

    Olyckligt kär i kollega

    Jag måste bara få skriva några ord om min situation. 
    Är skild sedan 3 år tillbaka med barn varannan vecka. Har haft ett förhållande som efter sommaren har tagit slut. 
    Har nu fått jättestarka känslor för en kollega på jobbet. Hon är en kvinna i samma ålder, som jag känner så mycket för och hennes personlighet har fått mig att må så bra! Vi jobbar på samma avdelning och kontoren ligger i samma korridor. 
    Hon är också separerad och bor med sina två barn i samma stad. Vi pratar mycket på jobbet, ibland om privata saker men också jobbrelaterat. Hon har en svår situation hemma med bland annat vårdnadstvist osv. 
    Har sedan en månad börjat skriva till henne på Messenger. Där skriver jag att hon får mig att må bra, att jag förstår hennes situation och att jag finns för henne och att hon gärna får ringa när hon vill. Gett mitt telefonnummer. Får ofta svar, men korta svar, ibland inga svar,  och det är bara jag som börjar all konversation.
    Hur ska jag gå vidare? Hon är ju en så härlig person, vilket jag också har berättat för henne. Men, det liksom stannar vid en konversation på Messenger. Har erbjudit mig att vi kan träffas för en lunch eller löpning, men aldrig fått ett svar på det.
    Vill ju inte vara för "på" och vill gärna att detta ska leda till något. Jag vet ju inte om hon dejtar någon, men jag vet att hon är singel och har mycket med sin vårdnadstvist, där jag också erbjudit mig min hjälp och stöd om hon vill ha. 
    VAD SKA JAG GÖRA?? HAR JU SÅ STARKA KÄNSLOR FÖR HENNE!!!

  • Svar på tråden Olyckligt kär i kollega
  • Anonym (Bea)

    Hon kanske inte vill dejta någon som hon arbetar med?

    Annars är det väl bara att fråga om du får bjuda ut henne på middag en kväll.

  • Anonym (Låt henne vara)

    Låt henne vara? Hon verkar ju uppenbarligen inte intresserad eftersom hon inte ens svarat på att ses på lunch osv. Så försök släppa henne

  • Anonym (Lägg ner)

    Hon verkar inte intresserad utifrån det du skriver. Kanske tycker hon att du är trevlig men Jon ser dig inte som mer än kollega/vän.

  • tjugoårsåldern

    Hej, vill inte vara den som är den men varit den som är den...
    Ärligt talat, skriver man på messanger som är privat så fattar alla inblandade attd det är intimt och privat. Hon tackar inte ja pga av sina skäl. Acceptera det. 
    Du har gjort det du kunnat helt enkelt, släpp henne, på riktigt hon uttnyttjar din uppmärksamhet. Det är trevligt men inte så trevligt att man får komma nära.

  • Anonym (qwerty)
    Daniel75Hva skrev 2019-12-11 20:04:34 följande:

    Jag måste bara få skriva några ord om min situation. 
    Är skild sedan 3 år tillbaka med barn varannan vecka. Har haft ett förhållande som efter sommaren har tagit slut. 
    Har nu fått jättestarka känslor för en kollega på jobbet. Hon är en kvinna i samma ålder, som jag känner så mycket för och hennes personlighet har fått mig att må så bra! Vi jobbar på samma avdelning och kontoren ligger i samma korridor. 
    Hon är också separerad och bor med sina två barn i samma stad. Vi pratar mycket på jobbet, ibland om privata saker men också jobbrelaterat. Hon har en svår situation hemma med bland annat vårdnadstvist osv. 
    Har sedan en månad börjat skriva till henne på Messenger. Där skriver jag att hon får mig att må bra, att jag förstår hennes situation och att jag finns för henne och att hon gärna får ringa när hon vill. Gett mitt telefonnummer. Får ofta svar, men korta svar, ibland inga svar,  och det är bara jag som börjar all konversation.
    Hur ska jag gå vidare? Hon är ju en så härlig person, vilket jag också har berättat för henne. Men, det liksom stannar vid en konversation på Messenger. Har erbjudit mig att vi kan träffas för en lunch eller löpning, men aldrig fått ett svar på det.
    Vill ju inte vara för "på" och vill gärna att detta ska leda till något. Jag vet ju inte om hon dejtar någon, men jag vet att hon är singel och har mycket med sin vårdnadstvist, där jag också erbjudit mig min hjälp och stöd om hon vill ha. 
    VAD SKA JAG GÖRA?? HAR JU SÅ STARKA KÄNSLOR FÖR HENNE!!!


    Du har tagit kontakt. Hon svarar artigt.
    Du tar initiativ. Hon är passiv.
    Du erbjuder hjälp. Hon verkar inte vilja ha den.
    Hon har skitjobbigt i sitt liv. Du raggar.

    Du är ETT steg från creepy nu. Bromsa innan du kvaddar den vettiga (och professionella) relation som ni redan har. Backa och låt henne vara i fred. Var vuxen och acceptera det. Hon existerar inte för att vara dig till lags och tillfredsställa dina lustar.
  • Anonym (Frida)

    Låter som du har ganska lätt att få känslor och misstolka vänlighet. Hon är säkert en jättehärlig tjej men hon verkar inte alls vara intresserad och jag håller med den som skrev att du väldigt snart är på väg att bli creepy om du inte backar ngr steg.

    Hon har aldrig nappat på dina inviter och tar inte första steget till konversation.. hur kan du då fortsätta? Ha lite självrespekt och integritet. Sorgligt med killar som raggar när det hon säkerligen behöver är en go vän utan vidare intentioner. Alla dessa män som blir kära så fort ngn ler och får dem att må bra... jisses

  • MeandHim

    Ledsen men det låter som att hon inte är intresserad.

    Hon svarar och är artig men med tanke på att du inte får någon respons så vill hon förmodligen inget mer än att vara en kollega.

    Backa och låt henne vara är mitt råd.

    Finns det intresse från hennes sida så får hon ta steget.

  • Anonym (ppp)

    håller med alla i tråden, hon har visat att hon inte är lika intresserad som du verkar vara. Låt henne vara, annars blir du snart en källa till oro för henne. 

  • Anonym (Langust)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-12-12 14:32:52 följande:
     Hon existerar inte för att vara dig till lags och tillfredsställa dina lustar.
    Ja, såna här svar får inte kvinnor som är olyckligt kära. Män är ju bara ute efter att tillfredsställa sina lustar.
Svar på tråden Olyckligt kär i kollega