• Anonym (.)

    Jag vill gärna komma ut i arbetslivet medan jag pluggar upp betyg

    Hej!

    Har man blivit mer hårdare när det kommer till att jobba inom Äldre omsorg? Jag har för mig att alla fick sådana jobb och väldigt enkelt att få sådant jobb. Men jag får inget som helst sådant arbete och när jag skriver in mig i benamnings sida, så står det att de har som krav att ha gymnasiekompetens.

    Jag har dock mejlat de personligen innan de hönvisade mig att skriva in mig på sådan sida och då sa de själva att de absolut är i behov av personal. Jag får inget jobb vart jag än söker. Inget svar, ingenting.

    Jag blir väldigt ledsen för jag vill verkligen ut i arbetslivet. Jag har inget gymnasiekompetens och endast volontärsarbetat.

    Detta beror på att jag har levt i våld hela min uppväxt och äntligen kommit bort ifrån min familj. Jag har börjat på skolan för att bygga upp betyg och nu är jag sugen på att jobba extra. Vart kan jag hitta arbeten?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Jag vill gärna komma ut i arbetslivet medan jag pluggar upp betyg
  • Anonym (.)
    Anonym (***) skrev 2019-12-11 22:03:27 följande:

    Sök i restaurangbranschen.


    Att arbeta i köket eller servitör?


    Sådant måste väl krävas gymnasieutbildning åtminstone?

  • Barbro45
    Anonym (.) skrev 2019-12-11 22:01:37 följande:

    Hej!

    Har man blivit mer hårdare när det kommer till att jobba inom Äldre omsorg? Jag har för mig att alla fick sådana jobb och väldigt enkelt att få sådant jobb. Men jag får inget som helst sådant arbete och när jag skriver in mig i benamnings sida, så står det att de har som krav att ha gymnasiekompetens.

    Jag har dock mejlat de personligen innan de hönvisade mig att skriva in mig på sådan sida och då sa de själva att de absolut är i behov av personal. Jag får inget jobb vart jag än söker. Inget svar, ingenting.