Vilka/vilken hjälporganisation stödjer ni varje månad
Vilka organisationer stödjer ni?
Vi stödjer barncancerfonden, röda korset och Wspa
Vilka organisationer stödjer ni?
Vi stödjer barncancerfonden, röda korset och Wspa
Jag ger regelbundet stöd till Kvinna till kvinna. kvinnatillkvinna.se/
Unicef och Barncancerfonden. Min man skänker till WWF och Amnesty.
Happy wife happy life foundation.. väldigt lokal organisation. Lägger avsevärda resurser i form av både tid engagemang och pengar varje månad :)
Ingen av oss i familjen ger till samma varje månad. Ett tag gjorde yngsta dottern det, gav till WWF för att hon älskade Kung Fu Panda. Förra månaden gav hon till Cradles to Crayons.
Den här månaden kommer vi föräldrar ge till Arrow. Äldsta dotten vill ge till Girls Not Brides. Yngsta har inte bestämt sig än.
Unicef, Amnesty, Naturskyddsföreningen, Läkare utan gränser.
médecins sans frontières - läkare utan gränser.
Intressant fråga. Ni som stöder andra än de största organisationerna får gärna nämna med en mening eller två vad de jobbar med.
Jag ger varje månad till Hoppets stjärnas arbete bland romer i Rumänien. De har skolcentrum i fem byar, därifrån många åker utomlands för att tigga. Barnen får hjälp med skolarbetet, möjlighet att leka, vuxna som förebilder, ett varmt mål mat och möjlighet att duscha och tvätta kläder. Även insatser för de vuxna och akuthjälp med tex ved för vintern och med läckande tak. Överlag långsiktiga insatser.
Jag hjälper också regelbundet svenska familjer som har svårt att få pengarna att räcka till vanlig mat, baskläder och hygienartiklar. Jag ger inte pengar, utan överlämnar hjälpen direkt till familjerna, så blir inte riktigt varje månad.
Vet ej. Min arbetsgivare betalar till många olika organisationer så jag hoppas att de gör kloka val. Ger till SBK det jag får utöver min lön som jag kan avvara.
Vet ej. Min arbetsgivare betalar till många olika organisationer så jag hoppas att de gör kloka val. Ger till SBK det jag får utöver min lön som jag kan avvara.
Jag vet knappt, jag är ett lätt offer för de som knackar på för välgörande ändamål. Jag bor inte i Sverige så dessa föreningar finns inte där, men det är rädda barnen, ett par föreningar för cancer, njursjukdomar, hjärt och kärlsjukdomar, sjuka barn i mitt land, utbildning för barn i tredje världen, flyktingar, kvinnor i tredje världen, läkare utan gränser etc. har säkert glömt några. Mina favoriter är läkare utan gränser och organisationen för sjuka barn i mitt land, som underhåller och glädjer svårt sjuka barn samt barn med förståndshandikapp eller andra problem.