• CH90

    plus men inte gravid?

    Någon annan som varit med om liknande?

    Hade ett inplanerat besök för undersökning av livmoder, vilket måste göras i perioden mellan mens och ÄL. Enligt beräkningar var jag på CD 12. På morgonen tog jag för säkerhetsskull ett graviditetstest (två olika, varav ena digitalt) och båda visar positivt. 
    Får ändå besöka läkare som gör en undersökning VUL och säger att "detta va ju skumt, du ser precis ut som du är på CD 12 och inte gravid" Får då göra ett grav test där, även det positivt.. Och då fortsätter de inte med den planerade undersökningen, och jag ska testa mig igen om en vecka.. 

    Är det så att 3 olika gravtester har visat falskt positivt eller vad är det frågan om? 

  • Svar på tråden plus men inte gravid?
  • Anonym (Anonym)

    Du kan aldrig få falskt positivt så länge du är en normalt frisk människa, bara falskt negativt.

  • Anonym (H)

    Troligen är du ju gravid, de är inte falska allihop i alla fall. Antagligen är det bara för tidigt för att se på ultraljudet. Kan pckdå vara utomlveds. Det är sälert inge så men vill ändå nämna att man få falska positiva av cancer... Kan vara värt att kolla upp om det fortsätter bli positiva test om det visar sig att du faktiskt inte är gravid.

  • CH90

    Ja, jag var hos läkaren då, sedan har jag fått komma tillbaka ytterligare tre gånger för att lämna blodprov för att kolla hCG. Enligt de provsvaren så stiger det i enlighet med en graviditet. Har inte varit på ett nytt VUL. Ska dit om två dagar. Fick sista provsvaret igår och då sa läkaren att nu är hCG såpass högt att en bör se något på VUL nu.. så vi får väl se vad det blir av detta. Mina två tidigare graviditeter har varit fosterlösa och slutat i MA v 12,13. 

  • Anonym (Anna1)
    CH90 skrev 2019-12-28 13:29:34 följande:

    Ja, jag var hos läkaren då, sedan har jag fått komma tillbaka ytterligare tre gånger för att lämna blodprov för att kolla hCG. Enligt de provsvaren så stiger det i enlighet med en graviditet. Har inte varit på ett nytt VUL. Ska dit om två dagar. Fick sista provsvaret igår och då sa läkaren att nu är hCG såpass högt att en bör se något på VUL nu.. så vi får väl se vad det blir av detta. Mina två tidigare graviditeter har varit fosterlösa och slutat i MA v 12,13. 


    Hoppas det går bra håller tummarna för dig! All lycka till !
Svar på tråden plus men inte gravid?