• Anonym (Tillgänglig)

    Hur tänker ni män?

    Hur ska en kvinna visa er att hon är lagom tillgänglig?

    Vill lära känna en person men vet inte hur jag ska närma mig. Kommer inte att jaga personen! Vill visa mig öppen att komma fram och pratas med..

    Kan uppfattas som avvisande kanske? Speciellt för det motsatta könet. Blir lite ignorerade och obekväm.

    Jag är trevlig och hälsar men kan emellanåt kanske upplevas som beskrivningen ovan.

    Hjälp mig att göra mig mer tillgänglig utan att exponera alldeles för mycket!

  • Svar på tråden Hur tänker ni män?
  • Anonym (.)

    Prata med honom om allt möjligt. Lyssna på vad han säger. Sök ögonkontakt. Fråga vad han gör på fritid o helg osv.

    Som tjej har du ju dessutom möjlighet att be om hjälp med något manligt som du tror killen grejar (även om du kanske inte egentligen behöver hjälp) utan att det är konstigt, när ni börjar komma till "kompisstadiet". Kan ju vara allt möjligt, alltifrån att du tycker att din motor på bilen låter lite knackigt, hjälp att kolla om vinterdäcken är bra, till att montera en taklampa eller whatever.

    Fick höra att en kille på jobbet hjälpt en tjej med bilen, tänkte direkt att hon planerat det. 1/2år senare flyttade de ihop.

    Nånstans när ni är i kompisstadiet så kan du ju även ge genom nån kram eller annan ytlig närhet vid tillfälle. Och bjuda på en fika som tack för hjälpen osv. Finns liksom 1000 subtila sätt som inte innebär att man är övertydlig och gör bort sig.

  • Anonym (Tillgänglig)

    Fastnade vid hjälpen där. Har bett flera män hjälpa mig med saker och efter detta har dom blivit mer närgångna . Haha, råkade visst ge fel signaler till dom.

    Vet faktiskt inte när jag ska få tillfälle att hinna tvärprata med honom. Kommer inga naturliga tillfällen för det.. enligt min mening.

    Är nyfiken och vill absolut lära känna honom. Det enda som vi gör är att hälsa och utbyter en del ögonkontakt.

    hmm.. knepigt!

  • Anonym (var mer tydlig)

    I dagsläget är många av oss lite mer avvaktande än vad vi var för kanske bara 10 år sedan. På gott och ont.

    För dig kan detta innebära att är du intresserad av någon, så räcker det kanske inte att vara "lagom tillgänglig" för att han sedan skall agera på det. Eftersom vi blivit mer avvaktande så är det bra om du kan kompensera upp det genom att vara lite mer än "lagom" tillgänglig.

    Det betyder inte att du skall svänga mer med håret eller försöka se mer sexig ut (även om det givetvis hjälper) utan att du skall vara beredd på att kanske behöva gå fram och prata med honom istället för att vänta på att han skall komma fram till dig. Du behöver bli lite....manligare, eller kanske modigare är ett bättre ord i dagens klimat än vad du kanske kunde vart för tio år sedan.

  • Anonym (Lou Reed)
    Anonym (Tillgänglig) skrev 2019-12-12 20:43:13 följande:

    Hur ska en kvinna visa er att hon är lagom tillgänglig?

    Vill lära känna en person men vet inte hur jag ska närma mig. Kommer inte att jaga personen! Vill visa mig öppen att komma fram och pratas med..

    Kan uppfattas som avvisande kanske? Speciellt för det motsatta könet. Blir lite ignorerade och obekväm.

    Jag är trevlig och hälsar men kan emellanåt kanske upplevas som beskrivningen ovan.

    Hjälp mig att göra mig mer tillgänglig utan att exponera alldeles för mycket!


    Att be om hjälp om något tror jag uppfattas som kontaktsökande.

    Eller fråga saker som "Vet du hur det här fungerar?".

    Ge en komplimang. "Det här med (exempelvis historia) verkar du kunna mycket om. När...??

    Ungefär så.

    Sedan kan du såklart omedelbart fråga om sex och 99 % av alla män säger ja.
  • Anonym (bra fråga)
    Anonym (Tillgänglig) skrev 2019-12-12 20:43:13 följande:

    Hur ska en kvinna visa er att hon är lagom tillgänglig?

    Vill lära känna en person men vet inte hur jag ska närma mig. Kommer inte att jaga personen! Vill visa mig öppen att komma fram och pratas med..

    Kan uppfattas som avvisande kanske? Speciellt för det motsatta könet. Blir lite ignorerade och obekväm.

    Jag är trevlig och hälsar men kan emellanåt kanske upplevas som beskrivningen ovan.

    Hjälp mig att göra mig mer tillgänglig utan att exponera alldeles för mycket!


    be bra om att få gå en promenad med killen. Helst en längre o är du osäker så släng ur dig lite positivt emellanåt o därefter va dig själv. Menar det är inte alltid lätt när man känner sig osäker. Kolla vad killen faktiskt vill o därefter ge positiva meningar i den riktningen annars kanske han flippar ut o säger saker bara för att få dig att backa. 
  • Anonym (Tillgänglig)
    Anonym (var mer tydlig) skrev 2019-12-12 21:44:55 följande:

    I dagsläget är många av oss lite mer avvaktande än vad vi var för kanske bara 10 år sedan. På gott och ont.

    För dig kan detta innebära att är du intresserad av någon, så räcker det kanske inte att vara "lagom tillgänglig" för att han sedan skall agera på det. Eftersom vi blivit mer avvaktande så är det bra om du kan kompensera upp det genom att vara lite mer än "lagom" tillgänglig.

    Det betyder inte att du skall svänga mer med håret eller försöka se mer sexig ut (även om det givetvis hjälper) utan att du skall vara beredd på att kanske behöva gå fram och prata med honom istället för att vänta på att han skall komma fram till dig. Du behöver bli lite....manligare, eller kanske modigare är ett bättre ord i dagens klimat än vad du kanske kunde vart för tio år sedan.


    Okej ta för mig mer alltså.. men om jag verkar så intressant, varför kan inte han göra det?

    Läs kvinnorna göra hela jobbet nu?

    Jag ser och känner på mig att det finns intresse från hans sida, men jag vet inte på vilket sätt ?

    Hade varit kul att lära känna honom i alla fall. Men jag vet inte om jag är beredd att ta första steget till att komma fram.
  • Anonym (Tillgänglig)
    Anonym (Lou Reed) skrev 2019-12-13 22:21:31 följande:

    Att be om hjälp om något tror jag uppfattas som kontaktsökande.

    Eller fråga saker som "Vet du hur det här fungerar?".

    Ge en komplimang. "Det här med (exempelvis historia) verkar du kunna mycket om. När...??

    Ungefär så.

    Sedan kan du såklart omedelbart fråga om sex och 99 % av alla män säger ja.


    Min tanke var väl knappast att hoppa i säng med honom. Jag är nyfiken och han verkar intressant. Jag skulle vilja veta lite mer om honom..
  • Anonym (Tillgänglig)
    Anonym (bra fråga) skrev 2019-12-13 22:33:24 följande:

    be bra om att få gå en promenad med killen. Helst en längre o är du osäker så släng ur dig lite positivt emellanåt o därefter va dig själv. Menar det är inte alltid lätt när man känner sig osäker. Kolla vad killen faktiskt vill o därefter ge positiva meningar i den riktningen annars kanske han flippar ut o säger saker bara för att få dig att backa. 


    Fint med promenad men vet inte riktigt när vi ska hitta tid till det? Dagarna är fulla så det finns inte så mycket spelrum tyvärr.

    Sen så vill jag inte att han ska tro att jag är intresserad på det sättet att jag ser honom som en potentiell partner.. utan snarare en intressant människa som jag skulle vilja lära känna lite bättre..
  • Anonym (.)
    Anonym (Tillgänglig) skrev 2019-12-14 00:44:35 följande:

    Fint med promenad men vet inte riktigt när vi ska hitta tid till det? Dagarna är fulla så det finns inte så mycket spelrum tyvärr.

    Sen så vill jag inte att han ska tro att jag är intresserad på det sättet att jag ser honom som en potentiell partner.. utan snarare en intressant människa som jag skulle vilja lära känna lite bättre..


    Blir nog tufft att träffa nån om du

    a) inte kan visa på någon form av intresse/ta något initiativ/göra en tydlig hint

    B) inte ens har tid för t.ex. En promenad
  • Anonym (Tillgänglig)
    Anonym (.) skrev 2019-12-14 00:56:48 följande:

    Blir nog tufft att träffa nån om du

    a) inte kan visa på någon form av intresse/ta något initiativ/göra en tydlig hint

    B) inte ens har tid för t.ex. En promenad


    Visst kan jag visa intresse över att jag vill lära känna personen. Svårt att hitta läge för det bara..

    Så blir det när man har barn. Svårt att hitta tid för att umgås med någon på tu man hand.
Svar på tråden Hur tänker ni män?