• LottaoLotta

    Rosenrot och/eller munkpeppar

    Hej!
    Jag och min sambo försöker att skaffa barn. Jag har läst på att många använder sig av rosenrot eller munkpeppar. Kan detta kombineras? 

    Jag har ca 35-40 dagar mellan mensen med en väldigt sen ägglossning också. Vad kan i detta fall rekommenderas? Alternativt båda?

  • Svar på tråden Rosenrot och/eller munkpeppar
  • Orkide

    Hur länge har ni försökt? Tycker inte att du ska börja mixtra med kroppen om ni inte försökt ett tag.

  • LottaoLotta

    Bara i 4 månader. 
    Det är snarare min längt på mensen och eventuellt korta lutealfas som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.

    Finns det nackdelar av att börja ex. med munkpeppar så tidigt?

  • AnneP

    När jag har använt rosenrot så upplever jag att jag har en cykel på 28 dagar ist för 33.

    Har då ätit från mensens slut till att äl börjar.

    Äter dock inte längre för gör en fertilitetsutredning just nu.

  • LottaoLotta
    AnneP skrev 2019-12-13 11:39:10 följande:

    När jag har använt rosenrot så upplever jag att jag har en cykel på 28 dagar ist för 33.

    Har då ätit från mensens slut till att äl börjar.

    Äter dock inte längre för gör en fertilitetsutredning just nu.


    Hur länge har ni provat att försöka? 

    Hoppas allt går bra för er <3
  • Orkide
    LottaoLotta skrev 2019-12-13 10:39:42 följande:

    Bara i 4 månader. 

    Det är snarare min längt på mensen och eventuellt korta lutealfas som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.

    Finns det nackdelar av att börja ex. med munkpeppar så tidigt?


    Jag tänker att om ni är fertila så kanske en massa knasigheter bara ställer till det istället för att hjälpa. Jag har provat båda kostillskotten då jag har svårt att bli gravid. Rosenroot förkortade min cykel från 29 dagar till 26. Munkpeppar förlängde istället.

    Men om jag vore dig så skulle jag vänta två månader till innan jag skulle börja med sånt.
  • AnneP
    LottaoLotta skrev 2019-12-13 12:09:52 följande:

    Hur länge har ni provat att försöka? 

    Hoppas allt går bra för er <3


    Vi har försökt över 1 år.

    Tack , detsmma!
  • AnneP
    LottaoLotta skrev 2019-12-13 12:09:52 följande:

    Hur länge har ni provat att försöka? 

    Hoppas allt går bra för er <3


    Vi har försökt över 1 år.

    Tack , detsmma!
  • LottaoLotta
    Orkide skrev 2019-12-13 12:48:05 följande:
    Jag tänker att om ni är fertila så kanske en massa knasigheter bara ställer till det istället för att hjälpa. Jag har provat båda kostillskotten då jag har svårt att bli gravid. Rosenroot förkortade min cykel från 29 dagar till 26. Munkpeppar förlängde istället.

    Men om jag vore dig så skulle jag vänta två månader till innan jag skulle börja med sånt.
    Tack för svar! :)
Svar på tråden Rosenrot och/eller munkpeppar