Inlägg från: Anonym (förbjuden lust) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förbjuden lust)

Behöver en skillsmässa alltid skada barnen för livet?

I många fall kan det vara bättre för barnen att föräldrarna skiljs när dom har en dålig relation, då alla påverkas. Men i detta fall så tror jag inte det handlar om det.

Jag har själv vart den som var otrogen under en längre period. Det kanske låter dumt, men jag älskar min man. Han är min bästa vän och personen jag vill bli gammal med. Vi har skapat hela vårt liv ihop med barn, hus och vardag. Alla relationer hamnar i en berg och dalbana med svackor, utmattning, minskad lust etc. Ibland känns vardagen lite väl mycket som ett ekorrhjul, och ett ständigt arbete. Jag föll för frestelsen, var kär i en kollega som också var gift. Efter en lång tids  flirtande så gav vi vika. Och det är av ren egoism, jag hade inte haft det nykära pirret sen min ungdom! Det där fjantiga leendet, attraktionen och lusten. Vi hade ihop det i drygt ett års tid, men när den där nykära fasen lagt sig så blev det "vardag" med honom med. Och jag börja reflektera över vad jag hade gjort, hur skulle livet med honom skilja sig vs med min man jag har idag? Är han värd att offra halva mina barns uppväxt? Och jag insåg att jag gjort helt fel, vi har en sexbubbla och inte en relation. Så jag avbröt och bytte jobb. Jag har inte berättat för min man, för han skulle bli så besviken och ledsen och det skulle skada vår relation för gått. Jag får leva med detta på mitt egna dåliga samvete och har arbetat mer på vår egna relation istället. Även om detta var helt fel av mig så fick det mig att uppskatta det jag har och inse vad jag riskerar att förlora. 

Och jag får känslan av att det är detsamma för din älskare. Du är hans pirr och förbjudna glädje, men hans liv har han med sin fru. Hade han verkligen mått så dåligt i sin relation så borde dem båda tagit beslutet att gå vidare från varandra. 

Svar på tråden Behöver en skillsmässa alltid skada barnen för livet?