• Anonym (Nina)

    Min pojkvän var på julfest igår, har inte hört av honom sedan dess.

    Som sagt hade min pojkväns jobb fest igår, och sedan dess har jag inte hört av honom. Vi bor i varsin lägenhet, men vi ha tidigare varit sambo, och bott ihop i många år. Vi brukar höras flera gånger om dagen normalt sett, även om vi inte pratar så brukar vi smsa, dessutom ses vi alltid på helgerna, så detta börjar kännas väldigt jobbigt, och som att något hänt, typ otrohet.

    Skälet att det känns såhär är nog att vår relation har varit knackig pga han uttryckligen sagt att han inte är osäker på sina känslor, men osäker på om vi kommer att hålla, då vi varit ovänner om saker som hänt tidigare i vår relation.

    Vi var inte ovänner igår när han skulle iväg, och hade någon olycka eller liknande hänt skulle nog någon från hans jobb (ingen jag står nära, bara vissa jag hälsat på) ha hört av sig.

    Skickade sms som vanligt imorse och igårkväll, har inte fått några svar.

  • Svar på tråden Min pojkvän var på julfest igår, har inte hört av honom sedan dess.
  • Anonym (Nina)

    Nu vet jag att han har lunch, och då sitter han allid med mobilen och brukar alltid ta initiativ till att prata... allt tyst idag.

    Börjar kännas riktigt fel.

  • Anonym (Nja...)

    Kan du inte ringa hans jobb och höra efter om de har sett till honom?
    Jag vet, det känns säkert inte kul, men då vet du ju.
    Därnäst kommer vänner och släktingar - och förklara att du är orolig, att det inte är kontrollbehov på gång.

    Om inte någon av dess har hört av honom återstår nog bara att kontakta sjukhusen i närheten och ev polisen.

  • Parodipiraten

    Hur går det?

    Kan batteriet i hans telefon vara slut?

    Jag känner igen mig så mycket i det du skriver, oroar mig ofta och tänker direkt det värsta. Hoppas att det bara är en samling smågrejer som gör att du inte får svar.

    Men, glöm inte, om han är ett otroget svin förtjänar han inte dig och du är alldeles för bra för honom!

  • Anonym (Nina)
    Parodipiraten skrev 2019-12-13 12:32:19 följande:

    Hur går det?

    Kan batteriet i hans telefon vara slut?

    Jag känner igen mig så mycket i det du skriver, oroar mig ofta och tänker direkt det värsta. Hoppas att det bara är en samling smågrejer som gör att du inte får svar.

    Men, glöm inte, om han är ett otroget svin förtjänar han inte dig och du är alldeles för bra för honom!


    Telefonen är på, men han svarar inte. Men visst kan han ha blivit av med den, han hade ju då kunnat ringa från jobbet, men det har han inte gjort.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Nja...) skrev 2019-12-13 12:31:02 följande:

    Kan du inte ringa hans jobb och höra efter om de har sett till honom?
    Jag vet, det känns säkert inte kul, men då vet du ju.
    Därnäst kommer vänner och släktingar - och förklara att du är orolig, att det inte är kontrollbehov på gång.

    Om inte någon av dess har hört av honom återstår nog bara att kontakta sjukhusen i närheten och ev polisen.


    Gör det i eftermiddag om jag måste, bara känns så pinsamt.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (ooo) skrev 2019-12-13 12:30:13 följande:

    han kanske söp bort mobilen 


    Kanske, men han jobbar ju idag, så han borde ju fatta att jag blir orolig. Hade varit en lätt sak att höra av sig på messenger eller mejl...
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Nina) skrev 2019-12-13 12:44:32 följande:
    Kanske, men han jobbar ju idag, så han borde ju fatta att jag blir orolig. Hade varit en lätt sak att höra av sig på messenger eller mejl...
    Ja absolut. Kanske är han bara bakis och trött och har fullt sjå att orka jobba. 

    Men du får väl tyvärr vänta och se. 
  • Anonym (ooo)

    Nu vet jag ju inte hur han är när ni har bråkat men en tanke som slog mig är: kan han låta bli att höra av sig som "straff", silent treatment?
     För att han tycker det ligger på dig att höra av sig först, eller nåt? 

  • Anonym (ooo)
    Anonym (ooo) skrev 2019-12-13 12:47:05 följande:

    Nu vet jag ju inte hur han är när ni har bråkat men en tanke som slog mig är: kan han låta bli att höra av sig som "straff", silent treatment?
     För att han tycker det ligger på dig att höra av sig först, eller nåt? 


    aha jag läste fel- du skrev att ni inte var ovänner
Svar på tråden Min pojkvän var på julfest igår, har inte hört av honom sedan dess.