Inlägg från: Kramklubba |Visa alla inlägg
  • Kramklubba

Barn "tvingade" till vegankost

Ganska sjukt detta. Stackars barn.
    Pasta med körsbärstomater som det lät, och den bilden jag fick upp i huvudet. Kräks

Jag som pappa lagar fantastiskt goda rätter till mina barn. Kanske skämmer jag bort dem, typ pannbiffar med höstprimörer och gräddsås.

• Kramklubba
    Prickigt block skrev 2019-12-14 10:41:12 följande:
    Ts, har du tänkt på att din väninna kanske också hänger här på familjeliv?
    Lika med att du är en vän fattigare.
    Vänner som inte tar kritik är inga vänner. Då är det väl inga vänner fattigare? Eventuellt en bekant fattigare skulle jag argumentera.

Jag hade sagt till min vän, du vad fan är det för skit du serverar barnet, hon fick köttgryta här hos oss idag och var helt utsvulten.
  • Kramklubba
    Prickigt block skrev 2019-12-14 11:10:23 följande:
    Fast ts verkar inte våga berätta om sina farhågor och planerar att ta någon annans ungar till läkare utan förälderns vetskap.
    Det är inte att vara en vän!

Att servera barnen köttgryta när de aldrig äter kött kommer att göra dem sjuka. Hur insatt är du egentligen i vegansk eller vegetarisk kost och vad dom händer om man plötsligt, från ingenstans kassar in en rejäl portion kött???

Ditt förslag är också ett effektivt sätt att göra sig av med en vän. En sån vän är ingen vän, som de, är ändå ingen vän så det är iofs ingen förlust.

Skärp dig.
    Jag är doktor. Men du får gärna upplysa mig om vetenskap att barn som är tvingade leva på vegansk kost mår dåligt av att äta kött. Bevisbördan lägger jag helt och hållet på dig, för det är du som hypotiserar att det är farligt, bara hosta upp en källa.

"Skärp dig" är en härskarteknik, lilla du, som inte har något att komma med alls, helt utan utbildning eller hyfs.
  • Kramklubba
    Sasu skrev 2019-12-14 18:01:14 följande:
    Jag är allätare, men äter inte kött så ofta, kanske 1-2 gånger i månaden. Varje gång jag äter kött efter några veckors vegetariskt så mår jag jättedåligt. får så otroligt ont i magen så har nästintill gått över till vegetariskt helt och hållet för att slippa denna magknipen. Då är ändå köttet väl tillagat och färskt från affären. Så  kan fullt förstå om en vegan som helt plötsligt äter en köttgryta blir sjuk.
    Jag vill inte ha dina personliga historier. Jag tar gärna emot tips på ren vetenskap dock. Du får också gärna presentera vetenskap.
Svar på tråden Barn "tvingade" till vegankost