Inlägg från: Prickigt block |Visa alla inlägg
  • Prickigt block

Barn "tvingade" till vegankost

Ts, har du tänkt på att din väninna kanske också hänger här på familjeliv?

Lika med att du är en vän fattigare.

• Prickigt block
    Kramklubba skrev 2019-12-14 10:56:25 följande:

Vänner som inte tar kritik är inga vänner. Då är det väl inga vänner fattigare? Eventuellt en bekant fattigare skulle jag argumentera.

Jag hade sagt till min vän, du vad fan är det för skit du serverar barnet, hon fick köttgryta här hos oss idag och var helt utsvulten.

Fast ts verkar inte våga berätta om sina farhågor och planerar att ta någon annans ungar till läkare utan förälderns vetskap.

Det är inte att vara en vän!

Att servera barnen köttgryta när de aldrig äter kött kommer att göra dem sjuka. Hur insatt är du egentligen i vegansk eller vegetarisk kost och vad dom händer om man plötsligt, från ingenstans kassar in en rejäl portion kött???

Ditt förslag är också ett effektivt sätt att göra sig av med en vän. En sån vän är ingen vän, som de, är ändå ingen vän så det är iofs ingen förlust.

Skärp dig.
  • Prickigt block
    Hallonpaj83 skrev 2019-12-14 11:07:45 följande:

[quote=80098413][quote-nick]Prickigt block skrev 2019-12-14 10:41:12 följande:[/quote-nick]Ts, har du tänkt på att din väninna kanske också hänger här på familjeliv?

Lika med att du är en vän fattigare.[/

Är det en klok tjej/kvinna som är mor till barnen som ser ts tråd och känner igen sig borde hon istället vara tacksam att hon har en sådan fin och omtänksam vännina...som bryr sig väldigt mkt om hennes barn

Det hade du nog inte tyckt om det gällde dig själv.

Med såna vänner behöver man inga ovänner.
  • Prickigt block
    Disa35 skrev 2019-12-14 11:33:03 följande:

Med risk för att låta högfärdig; då tror jag att mitt råd om skrämma med influensa, följa med och ta upp vegankosten lite smidigt leder längst och blir bäst.

Om igen; jag tycker du är en kanonkompis, och jag hoppas verkligen att det här löser sig på bästa möjliga sätt. Barnen och din väninna kan skatta sig lyckliga som har dig!

Men alltså... vem tar med en kompis när man tar sina barn till läkare?

Du känns obehaglig, hoppas vi inte känner varandra irl.
  • Prickigt block
    Disa35 skrev 2019-12-14 11:25:07 följande:

Jag personligen hade varit själaglad över en så engagerad väninna som TS tycks vara.

Från och till får man nämligen ögonen öppnade av andra människor och deras iakttagelser, och det är väldigt nyttigt för man lär sig något.

Ok, ja men då hoppas jag för din skull att någon vän tar upp dina personliga val som ett problem i ett forum.
  • Prickigt block
    Disa35 skrev 2019-12-14 12:05:16 följande:

Jag, dels för att det är bra med ett extra par ögon och öron då man själv är så fokuserad och kan missa saker, dels för att jag ibland behöver tolkhjälp.

Det gör vi inte, det kan jag garantera.

Jag hoppas du har rätt i det sista.
  • Prickigt block
    Kramklubba skrev 2019-12-14 17:36:08 följande:
    Jag är doktor. Men du får gärna upplysa mig om vetenskap att barn som är tvingade leva på vegansk kost mår dåligt av att äta kött. Bevisbördan lägger jag helt och hållet på dig, för det är du som hypotiserar att det är farligt, bara hosta upp en källa.

"Skärp dig" är en härskarteknik, lilla du, som inte har något att komma med alls, helt utan utbildning eller hyfs.
    Det är du säkert. Och solen går upp i väster.

En snabb googling ger dig svar på vad som händer om du låter en vegan äta ett stort lass köttgryta.

Jag är vegetarian sedan 40 år och vet vad jag pratar om.

Och till sist, "skärp dig" är en uppmaning till någon som inte kan bete sig.
    "Lilla du" däremot är härskarteknik.

Så fick du lära dig en sak till idag vännen.
  • Prickigt block
    Sasu skrev 2019-12-14 18:01:14 följande:
    Jag är allätare, men äter inte kött så ofta, kanske 1-2 gånger i månaden. Varje gång jag äter kött efter några veckors vegetariskt så mår jag jättedåligt. får så otroligt ont i magen så har nästintill gått över till vegetariskt helt och hållet för att slippa denna magknipen. Då är ändå köttet väl tillagat och färskt från affären. Så  kan fullt förstå om en vegan som helt plötsligt äter en köttgryta blir sjuk.
    Precis så är det, men det förstår inte vår käre "doktor".
    Ska man äta kött efter ett långt uppehåll så måste man starta oerhört försiktigt.

Dessutom ska man definitivt inte börja med köttgryta som kvacksalvaren tyckte, utan men fisk Gärna kokt fisk.
Svar på tråden Barn "tvingade" till vegankost