Inlägg från: Anonym (Vuxet barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vuxet barn)

Pappan kommer att dö. Vad ska jag göra?

För 26 år sedan var jag 8 gammal och min mamma fick diagnosen cancer. Hon dog fyra år senare.

Finns inga ord för att beskriva vad det innebär att förlora en förälder som barn. Det har satt spår för resten av mitt liv. En stor del av mig dog tillsammans med min mamma.

Dina barn kommer behöva dig som är kvar mer än du kan föreställa dig. Ta inga inga stora beslut direkt. Detta kommer att påverka dig också. Du kommer förstå mina ord när det händer. Din viktigaste uppgift är att ta hand om dina barn. Nu och framåt.

Ge dina barn möjlighet att ta tillvara den tid som är kvar. Det kommer vara värt varje ansträngning. Tid är det ni har ont om så använde den till sånt som kan bli bra minnen senare.

Det finns inga lösningar som tar bort problemet eller smärtan. Men om det nu är kört behöver ni tänka hur tiden framåt ska vara på bästa sätt för dina barn. Ta tillvara på tiden, och förbered barnen på att det kan hända.

Jag var en annan människa efter min mamma dog. Jag gick från barn till vuxen över en dag. Att flytta och tappa det som är bekanta i tillvaron med bostad, klasskamrater och sin pappas släkt kan vara att ta bort allt som dina barn varit vana vid. Vill tro att det är bättre att vänta med det beslutet.

Lider så med dig och dina barn för denna situation.

Svar på tråden Pappan kommer att dö. Vad ska jag göra?